Satu Mäkelä-Nummela ehdolla Vuoden urheilijaksi
14.12.2012 klo 12:00

Satu Mäkelä-Nummela kotiradallaan Orimattilassa viime toukokuussa. Kuva: Lassi Palo

Satu Mäkelä-Nummela on ainoa ampumaurheilija, joka on ehdolla Vuoden urheilijaksi virallisella ehdokaslistalla.

Satu Mäkelä-Nummela sijoittui Lontoon olympialaisten trapissa seitsemänneksi ja voitti maailmancupin finaalin. Hänet valittiin lokakuussa Ampumaurheiluliiton Vuoden ampumaurheilijaksi.

– Mäkelä-Nummelasta tuli ensimmäinen Vuoden urheilija, joka sai muotoilija Harri Koskisen suunnitteleman Uuno-pystin palkinnoksi, kun Urheilutoimittajain liitto ja Suomen Urheilugaala yhdistivät voimansa vuonna 2009 Hartwall Areenassa järjestetyssä juhlassa, kertoo tuore Fair Play -lehti.

Mäkelä-Nummela voitti olympiakultaa Pekingissä vuonna 2008.

Virallisella ehdokaslistalla on kaikkiaan 45 urheilijaa ja kahdeksantoista joukkuetta. Joukkue voidaan nimetä myös Vuoden urheilijaksi. Vuoden urheilija 2012 julkistetaan Suomen Urheilugaalassa, joka järjestetään 15. tammikuuta.

Urheilutoimittajain liitto on nimennyt Vuoden urheilijan vuodesta 1947 lähtien. Viime vuonna palkinnon vei ampumahiihtäjä Kaisa Mäkäräinen.

Lisää tietoa Urheilugaalasta löydät täältä.