Sami Heikkilä kisaa Vuoden nuori urheilija -tittelistä
18.12.2012 klo 12:00

Liikkuvan maalin erikoismies Sami Heikkilä kilpailee 25 muun ehdokkaan kanssa Vuoden nuori urheilija 2012 -tittelistä. Palkinto luovutetaan Suomen Urheilugaalassa Helsingin Hartwall Areenalla 15. tammikuuta.

Urheilun lajiliitot ovat nimenneet Suomen Urheilugaalan Vuoden nuori urheilija -palkintoluokkaan 26 kovatasoista ehdokasta. Lopullisen voittajan päättää raati, joka koostuu Suomen Urheilugaalan palkintolautakunnan, Nuoren Suomen, Suomen Olympiakomitean ja Urheilutoimittajain Liiton edustajista.

Palkinto luovutetaan Suomen Urheilugaalassa Helsingin Hartwall Areenalla tammikuun 15. päivänä.

Vuoden nuori urheilija -erikoispalkinnolla halutaan vuosittain palkita alle 20-vuotias urheilija, joka omaa kansallista ja kansainvälistä menestystä ja on hyvä esikuva nuorille.

Heikkilä, 19, palkittiin lokakuussa Ampumaurheiluliiton Vuoden nuorena ampumaurheilijana. Kangasalan Kymppi 64 -seuraa edustava Heikkilä nappasi helmikuussa Vierumäen EM-kotikisoista täyspotin eli neljä kultamitalia ja Ruotsin Västeråsissa ja Tukholmassa kesäkuussa järjestetyistä MM-kilpailuista viisi kultaa, yksi hopea ja kaksi pronssia. Mitalisaldossa ovat mukana niin henkilökohtaiset kilpailut kuin joukkuekilpailutkin.

Vuoden 2012 Vuoden nuori urheilija -ehdokkaat
Yleisurheilu: Jussi Kanervo

Suomen Urheilugaalan Vuoden nuori urheilija -valinnat
2012: Petra Olli (paini)