Seurat, ottakaa harrastushaku käyttöön!
29.1.2013 klo 12:00

Ampumaurheiluseurat, ilmaisen harrastushaun voi ottaa käyttöön vaikka heti!

Ilmaisen Harrastushaku-palvelun tavoitteena on ohjata lapset, nuoret ja aikuiset harrastusten pariin helpommin ja saada ihmiset liikkumaan. Haun avulla palvelun käyttäjä voi löytää itseään kiinnostavaa harrastustoimintaa yhdestä paikasta, yhden hakupalvelun avulla.

Palvelun avulla seuran ja sen eri harjoitusryhmien tiedot saadaan näkymään useisiin kanaviin: seuran omille verkkosivuille, lajiliiton sivuille ja lisäksi osoitteessa www.yhdistystieto.fi/harrastushaku. Suurimmat kaupungit ovat puhuneet ottavansa myös palvelun lähiaikoina käyttöön omille nettisivuilleen.

Harrastushaun avulla ihmiset löytävät jatkossa harrastusmahdollisuudet helposti yhdestä paikasta. Lajiliitto saa tehokkaan tavan kerätä ja julkaista seurojensa harrastusmahdollisuudet. Seura puolestaan saa näkyvyyttä sekä uusia harrastajia. Kokoavalle harrastuspalvelulle on sanottu olevan selkeästi tarvetta.

Palvelun voi myös ottaa käyttöön kuka tahansa, joka tarjoaa jonkinlaista harrastustoimintaa, eli kalenteriin on mahdollista lisätä myös muita aktiviteetteja kuin seurojen järjestämiä.

Kun sopiva määrä ampumaurheiluseuroja on luonut oman tilinsä, julkistetaan harrastushaku Ampumaurheiluliiton kotisivuilla.

www.yhdistystieto.fi –osoitteessa myös tietopankki yleisesti yhdistystoiminnan haasteisiin.

Palvelu on kaikille täysin ilmainen!

Lisätietoa myös LUM-lehdestä (http://www.slu.fi/lum/numero-12-2012/jasenjarjestoille/harrastushaku-on-ilmainen-keino-/)