Lisämahdollisuuksia urheiluseuroille
8.2.2013 klo 12:00

Seuratoiminnan kehittämistuen lisäksi nyt on avoinna myös kaksi muuta avustushakua, joissa urheiluseurat ja lajit voivat olla koulujen ja kuntien kumppaneina.

1)      Opetushallitus on asettanut haettavaksi valtionavustuksen kerhotoiminnan kehittämiseen 28.1.-28.2.2013. Avustus voidaan myöntää koulun kerhotoiminnan kehittämiseen kunnille, kuntayhtymille ja yksityisille opetuksen järjestäjille. Tavoitteena on koulun kerhotoiminnan monipuolistaminen ja vakiinnuttaminen. Hakemuksessa mainitaan, että koulut voivat hyödyntää kolmannen sektorin osaamista, joten paikalliselle yhteistyölle koulun kerhotoiminnan ja urheiluseurojen välille voi aueta uusia mahdollisuuksia. Mm. Sinettiseurat voivat olla hyvä paikallinen kumppani esim. lajitutustumisien ja muun yhteistyön kehittämiseen. Lisätietoja valtionavustuksesta kouluille: http://www.oph.fi/rahoitus/valtionavustukset/103/0/valtionavustus_kerhotoiminnan_kehittamiseen?language=fi

2)      Opetus- ja kulttuuriministeriön avustusta on jaossa koulupäivän liikunnan edistämiseen. Haku ovat myös liikunta- ja urheiluseurojen hyödynnettävissä:
– Hakutiedot OKM:n sivuilta (hakuaika päättyy 28.2.2013): Liikunnallisen koulupäivän tukemiseen