Timo Alanen on poissa
15.2.2013 klo 12:00

Timo Alanen

Helsinkiläinen Timo Alanen, Suomen Ampumaurheiluliiton hallituksen jäsen (1993-1998) ja liittovaltuuston puheenjohtaja 2003-2006 kuoli kotonaan Ystävänpäivänä 14. helmikuuta.

Timo Alanen täytti viime joulukuussa 70 vuotta.

Ammatiltaan Alanen oli autoilija – isän perintönä. Lisäksi hänellä oli aiemmin toimistokoneita ja -tarvikkeita myyvä liike.

Vapaa-aikansa hän vietti mieluiten vaimonsa kanssa mökillä. Metsästys ja kalastus kuuluivat myös hänen mielekkäisiin harrastuksiinsa.

Alanen oli urheilumies. Ampumaurheilu, autourheilu, hiihto, jalkapallo ja jääkiekko olivat miehen rakkaimmat lajit. Niissä hän toimi kilpailijana, toimitsijana ja kyseisten seurojen muissakin tärkeissä tehtävissä. Viime vuosinaan ampumaurheilu oli hänen harrastuksistaan keskeisin. Sibbo Skyttegillen puheenjohtajana hän toimi ansiokkaasti yhdentoista vuoden ajan.

Timo Alanen palkittiin ansioistaan muun muassa Suomen Liikuntakulttuurin ja Urheilun ansioristillä ja SAL:n kultaisella ansiomerkillä. SSG kutsui hänet kunniajäsenekseen.

Matti Erkkilä