Valo päätti uudesta organisaatiosta
27.2.2013 klo 12:00

Suomen Liikunnan ja Urheilun (SLU), Nuoren Suomen ja Kuntoliikuntaliiton toiminnot ja henkilöstö siirtyivät vuoden alussa uuteen liikunnan ja urheilun kattojärjestöön Valoon.

Yhteistoimintamenettely päättyi 20. helmikuuta, ja Valon hallitus päätti organisaatiosta ja henkilöstömitoituksesta kokouksessaan eilen tiistaina. Hallituksen päätöksen mukaisesti Valossa on jatkossa 50-58 henkilötyövuotta. Arvio henkilöstön vähentämistarpeesta on 8-16 henkilötyövuotta. Valo siirtyy uuteen organisaatioon huhtikuun alusta.

Valon uusi organisaatio rakentuu marraskuussa hyväksytyn strategian mukaisesti neljän päävalinnan toteuttamiseksi. Valon strategiset valinnat vuosille 2013-15 ovat liikunnallisen elämäntavan edistäminen, menestyvän urheilun tukeminen, arvostus ja resurssit sekä palvelut jäsenjärjestöille.

– Strategian keskeinen tavoite on lisätä kumppaneiden kanssa yhteistä tekemistä. Yhteisen tekemisen tukemiseksi tarvitaan enemmän vapaasti liikuteltavia resursseja. Tämä edellyttää kiinteiden henkilöstökustannusten vähentämistä, Valon tiedotteessa todetaan.

Lähde: Valon tiedote 27.2.