VamSA täytti 60 vuotta
19.8.2013 klo 12:00

Sunnuntaina18.8.2013 juhlittiin Vammalan Seurdun Ampujien 60-vuotistoimintataivalta Matinsuon ampumaurheilukeskuksessa.

– Viimeiset kymmennen vuotta ovat olleet meille haastavia ja osin raskaitakin, mutta olemme selvinneet meille osoitetusita haasteista. Kiitos siitä selviämisestä kuuluu teille noin 250 "vamsalaiselle", jotka olette jaksaneet olla mukana niin talkoissa kuin maksamassa myös jäsenmaksuja. Nyt voimme keskittyä toiminnan kehittämiseen, kun olemme saaneet ratamme ympäristöluvat ja muut kehittämishaneet kuntoon. Ilman teidän vapaaehtoisten apua emme olisi onnistuneet, kiitti juhlivan Vammalan Seudun Ampujien puheenjohtaja Petri Sipilä seuran jäseniä juhlan avauspuheessa.

VamSAan kuuluu tällä hetkellä noin 250 jäsentä. Matinsuon keskuksessa pystyy harrastamaan kiväärin, pistoolin ja haulikon lisäksi myös liikkuvan maalin lajeja. Näiden SAL:n lajien lisäksi VamSA tekee kiinteää yhteistyötä paikallisten reserviläis- ja metsästysseurojen kanssa. Lisäksi keskusta käyttää myös viranomaiset harjoitteluunsa.

Sastamalan kaupungin tervehdyksen juhlaan toi kaupungin liikuntatoimenjohtaja Veli-Matti Tapio, joka totesi, että VamSA on erinomainen yhteistyökumppani, jonka kanssa on helppo toimia. Olemme antaneet VamSAlle rata-alueen ja seura on vastannut olosuhteiden luomisesta, joita olemmem osin sitten vielä tukeneet. Omatoimisuus on esimerkillistä ja kiitettävää ja siitä voisi ottaa muutkin mallia, totesi liikuntatoimen johtaja tervehdyksessään.

Ennen juhlakakkua ja juhlaväen kahvitusta ampui Jarno Leivo avustajanaan Jouni Laine vuoden 1836 mallin mukaisella, Leivon itsensä rakentamalla, Mountain Hawizer tykillä kunnialaukaukset 60-vuotisjuhlan kunniaksi.

Liiton tervehdyksen toi toiminnanjohtaja Risto Aarrekivi joka tervehdyksessään käsitteli valmisteilla olevaa ampumaratalakia ja ojensi seuralle nuorisotyön kehittämiseen stipendin.