Viro voitti juniorimaaottelun kahdella pisteellä
26.8.2013 klo 12:00

Viro voitti Suomen kahdella pisteellä viikonvaihteessa Männikun ampumaradalla järjestetyssä junioreiden maaottelussa. Viron voittopisteet kivääri- ja pistooliottelussa olivat 100-98. Maaottelu käytiin Tallinnan lähellä sijaitsevalla Männikun radalla.

Avauslajeina ammuttiin poikien 3×40 ls kiväärikilpailu sekä tyttöjen ja poikien 25m urheilupistooli. Aamun kilpailuissa kunnostautuivat erityisesti Sebastian Långström ammuttuaan lajivoiton tuloksella 1149 ja Aleksi Pirttimäki, joka sijoittui toiseksi urheilupistoolikilpailussa tuloksellaan 563.

Pitkän kilpailupäivän päätteeksi ammuttiin tyttöjen kiväärin 60 ls makuukilpailu sekä 50m vapaapistoolikilpailu, jonka pojat voittivat Niko Roosin johdolla ottamalla sijat 1, 2 ja 4.

Kun Saana Tattarin hienosti kulkenut makuukilpailu takasi tytöille tärkeät lajivoitosta saatavat seitsemän lajipistettä, oli Suomi selvässä etulyöntiasemassa pistein 63-47 ennen päätöspäivän kilpailuja.

Sunnuntaiaamuna oli selvää, että kivääriampujilta vaaditaan täydellistä onnistumista, koska toisen päivän pistoolilajit olivat joukkueelle juuri niin haastavat kuin ennakkoon kaavailtiinkin. Kovasta latauksesta ja yrityksestä huolimatta eivät kivääriampujat saaneet kerättyä tarpeeksi lajipisteitä maaotteluvoittoon.

Toisen päivän parasta ammuntaa esittivät Tommi Tella makuutuloksellaan 594 ja Saana Tattari kauden asentokilpailuennätyksellään 569.

Teksti ja kuva: Antero Häkkinen

Viro–Suomi -maaottelun tulokset oheisissa liitteissä.