Ampumaurheilu mukana Tampereen Liikuntamaassa
4.11.2013 klo 12:00

Ampumaurheilu on mukana vammaisurheilun näyteikkunassa Liikuntamaassa, joka järjestetään tällä viikolla Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa.

Suomen Vammaisurheilu ja -liikunta (VAU) isännöi jo perinteeksi muodostunutta Liikuntamaata 7.-9. marraskuuta Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa. Tarjolla on E-hallin täydeltä tietoa vammaisurheilusta ja -liikunnasta sekä liikunnan apuvälineistä.

Eri lajeja, sovelluksia ja välineitä on mahdollista kokeilla lähes 50 toimintapisteellä, joista yksi on Ampumaurheiluliiton. Liikuntamaa toimii Apuväline 13 -messujen yhteydessä.

Liikuntamaassa on moniin muihin messuihin verrattuna huomattavan paljon lapsia. Torstaina ja perjantaina järjestettävä Erilainen koulupäivä tuo Liikuntamaahan sadoittain koululaisia Tampereen seudulta. Messuihin usein yhdistettävää paikallaan pönötystä ei ole luvassa, vaan eri toimintapisteillä saa kokeillessa ja liikkuessa nopeasti hien pintaan.

Liikuntamaahan rakennetulla tekojäällä voi mm. kokeilla kelkkajääkiekkoa tai seurata kehitysvammaisten Special Olympics -taitoluistelijoiden esitystä. Maaliskuussa järjestettävät Sotshin paralympialaiset näkyvät niin Suomen Paralympiakomitean pisteellä kuin Liikuntamaan keskellä sijaitsevalla Ohjelma-areenallakin.

Esteettömyys on Liikuntamaan kantavia teemoja. Liikuntamaassa on tavattavissa koulutettuja liikuntatilojen esteettömyyskartoittajia ja esillä on syksyn uutuusjulkaisu Esteettömät sisäliikuntatilat -kirja.

Messujen aukioloajat: to 7.11. 9.00-17.00 (vain ammattilaisille), pe 8.11. 9.00-17.00 (myös yleisölle) ja la 9.11. 9.00-16.00 (myös yleisölle)