Apuväline-messut päätökseen Tampereella – Ampumaurheiluliiton osasto oli suosituimpia
9.11.2013 klo 12:00

Apuväline-messut ja Liikuntamaa keräsivät yhteen eri vammaisryhmät, kuntoutus-, hoiva- ja apuvälinealojen ammattilaiset. Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa vieraili kolmen päivän aikana 12 500 messuvierasta, 7.-9.11.2013. Suomen Ampumaurheiluliitto oli osastollaan mukana Liikuntamaassa.

Liikunta tuo hyvinvointia ja iloa kaikille. Harrastusmahdollisuuksia on maailmassa uskomaton määrä. Uskomaton oli myös Suomen Vammaisurheilu ja –liikunta VAU ry:n järjestämä Liikuntamaa. Esillä oli laaja valikoima vammaisliikunnan lajeja, lähes viidelläkymmenellä toimintapisteellä.

Yleisö pääsi kokeilemaan mm. pyörätuolikoripalloa, – sulkapalloa ja jopa –rugbya. Liikuntamaan lajivalikoimassa oli tietysti Ampumaurheiluliiton osasto. Muista lajeista oli tarjolla mm. sokkopingistä, jousiammuntaa, pyörätuolimiekkailua, sisäcurlingia, kelkkajääkiekkoa ja pystyipä simulaattorin  kautta haastamaan itsensä Leo-Pekka Tähden.

Erilainen koulupäivä
Erilainen koulupäivä tarjosi Tampereen seudun koululaisille mahdollisuuden tulla viettämään Liikuntamaahan liikunnallinen ja takuulla tavallisesta poikkeava koulupäivä, jonka aikana sai kokeilla eri vammaisurheilun lajeja ja sovelluksia. Erilainen koulupäivä oli kouluille tarjolla Liikuntamaassa torstaina 7.11. ja perjantaina 8.11. Ja niin kuin arvata saattoi Ampumaurheiluliiton osastolla riitti vilskettä.

Apuväline-messut järjestettiin nyt 15. kerran. Seuraavan kerran alan verkostot kokoontuvat Tampereelle 5.-7.11.2015. Suomen Vammaisurheilu ja –liikunta VAU ry:n Liikuntamaa järjestetään jälleen samanaikaisesti.

Kuvia tästä.