”Tulospalveluohjelma viedään maaliin kunnialla”
2.12.2013 klo 12:00

Ampumaurheiluliiton tulospalveluohjelmasta keskusteltiin vilkkaasti viime lauantaina Vantaalla pidetyssä liittovaltuuston kokouksessa. Siellä myös kuultiin selvitys ohjelman nykytilasta.

Suomen Ampumaurheiluliiton puheenjohtaja Pia Nybäck vastasi Lounais-Suomen alueen kysymyksiin tulospalveluohjelman nykytilasta viime lauantaina Vantaalla pidetyssä liittovaltuuston kokouksessa. Hän sanoi, että ohjelma on merkittävästi viivästynyt, ja sen työstäminen on ollut haastavaa ja välillä jopa turhauttavaa.

– Kaikki on tehty mitä on voitu. Tilanne on nyt kuitenkin merkittävästi parempi, ja ohjelmassa on otettu askeleita eteenpäin. Ilves Solutions haluaa toteuttaa ohjelman loppuun kunnialla, ja sillä on tahtotila ohjelman pitkäjänteiseen kehittämiseen ja käyttöön, Nybäck sanoi.

– Ohjelmaa on testattu nyt kolmessa kilpailussa. Se viedään maaliin kunnialla vaikkakin myöhässä. Sanktiot ovat sopimusten mukaiset. Kyse on nyt hienoviilauksesta.

SAL:n hallituksen jäsen Curt Sjöblom vastasi kysymykseen, joka koski ohjelman hyötyä liitolle.

– Se on kisajärjestäjille täysin ilmainen, se on aina ajan tasalla ja sitä voi käyttää erilaisissa kilpailuissa. Tiedot ovat aina käytössä. Koko kilpailuprosessin voi hallita tällä ohjelmalla. Media pääsee myös tietoihin käsiksi. Siitä on hyötyä myös valmennuksellisesti, koska urheilijat voivat tarkistaa tietojaan sieltä.

Ohjelman toimittajan edustaja Lasse Ilvessalo pahoitteli ohjelman myöhästymistä, mutta vakuutti, että yhtiö haluaa ohjelman toimivan ja että se olisi myös hyvä.

– Pieniä virheitä siellä on, mutta ne korjataan takuuajan puitteissa. Ohjelma ei toimi ilman nettiyhteyttä, mutta se toimii hitaallakin yhteydellä ja yleisimmillä selaimilla. Tietoja syöttävien määrää ei ole rajattu. Käyttäjätuesta ei ole vielä sovittu, mutta olemme alussa paikalla isoissa kisoissa, jotta toiminta lähtee käyntiin, Ilvessalo sanoi.

Nybäckin mukaan nyt edetään ”step by step”, hallitusti ja asteittain, riittävää tukea saaden. Kriittiset puutteet täytyy tunnistaa ja korjata, hän painotti.

Ohjelmaan voi tutustua täällä.