Bakussa järjestetään EM-kilpailut 2017
20.3.2014 klo 12:00

Kaspianmeren rannalla sijaitseva Azerbaidzan tulee ampumaurheiluväelle varsin tutuksi lähiaikoina ja -vuosina. Siellä nimittäin järjestetään neljä isoa ampumaurheilun tapahtumaa ensi syksystä lähtien.

Tuoreimman päätöksen mukaan Azerbaidzanin pääkaupungissa Bakussa järjestetään vuoden 2017 EM-kilpailut, joissa ratkotaan 25/50/300m kivääri- ja pistoolilajien sekä haulikon ja liikkuvan maalin mestaruudet. Euroopan ampumaurheiluliitto (ESC) on äskettäin tiedottanut, että EM-kilpailut pidetään 15.-31. elokuuta 2017.

Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) haulikko-, pistooli- ja kiväärilajien maailmancupin finaali on Gabalassa ensi syksynä eli 21.-28. lokakuuta.

Bakussa järjestetään myös ensimmäinen European Games -tapahtuma ensi vuoden kesäkuussa (12.-28.6.). Kisoissa jaetaan viisitoista olympiapaikkaa eli yksi kussakin lajissa Rio de Janeiron olympialaisiin 2016. ISSF:n vuoden 2015 viimeinen maailmancup on Gabalassa 6.-16. elokuuta. Siellä on jaossa 34 olympiapaikkaa.

Yhdeksän miljoonan asukkaan Azerbaidzanin naapurimaita ovat Georgia luoteessa, Armenia lännessä, Venäjä pohjoisessa ja Iran etelässä.