Tarkkuuslajien yhteinen valmentajakoulutus alkaa syksyllä
8.5.2014 klo 12:00

Suurten palloilulajien yhteistyöstä on puhuttu kevään aikana Nyt myös tarkkuuslajit eli ampumaurheilu, curling, jousiammunta ja keilailu tiivistävät yhteistyötään. Ne järjestävät yhteisen 1-tason valmentajakoulutuksen ensi syksynä.

Koulutukseen kuuluu kolme lähijaksoa, joista kaksi on yleisjaksoja ja yksi toteutetaan erillisenä lajikohtaisesti.

Ensimmäisellä lähijaksolla (Kuortane 19.-21.9.) käydään läpi fyysisen harjoittelun perusteet, ja toisella lähijaksolla (Vierumäki 24.-26.10.) käsitellään vuorovaikutusta ja taitojen oppimista. Kolmannella lähijaksolla ovat vuorossa lajitaitojen oppimisen perusteet. Ampumaurheilun jakso on Vierumäellä 28.-30. marraskuuta.

Haulikon lajiosa järjestetään keväällä 2015. Päivämäärä päätetään myöhemmin

Koulutus maksaa 230 euroa/jakso. Siihen kuuluvat koulutus ja majoitus täysihoidolla kahden hengen huoneessa. Kurssimaksu maksetaan lajiliittoon. Mukaan mahtuu kaikista tarkkuuslajeista enintään viisitoista valmentajaa/laji. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Ilmoittautumiset 31. toukokuuta mennessä:
timo.rautio@ampumaurheiluliitto.fi
per-ole.lindell@ampumaurheiluliitto.fi