Suomalaiset haulikkoampujat Kazakstanin maailmancupiin
16.5.2014 klo 12:00

Kazakstanin maailmancupissa kilpaileva Marko Kemppainen on nimetty myös Suomen EM-joukkueeseen. Kuva: Kari Kuukka

Suomalaiset haulikkoampujat jatkavat maailmancup-urakkaansa Kazakstanin Almatyssa. Maailmancup järjestetään 16.-25. toukokuuta, ja siihen osallistuu seitsemäntoista suomalaista.

Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) kauden toinen haulikkolajien maailmancup alkaa viikonloppuna Kazakstanin Almatyssa. Mukana on seitsemäntoista suomalaista ampumaurheilijaa, joista kuusi osallistui Tucsonin maailmancupiin huhtikuussa.

Almatyssa kilpailevat ensimmäisenä skeet-ampujat. Naisten skeetiin osallistuu Oulun Seudun Haulikkoampujia edustava Marjut Heinonen, joka ampui uuden Suomen ennätyksen (74) maaliskuussa Espanjassa. Hän ei kilpaillut Tucsonissa. Naisten paremmuus ratkaistaan sunnuntaina 18. toukokuuta, ja miesten voittaja on selvillä maanantaina.

Almatyn MC:n viimeinen kilpailupäivä on lauantai 24. toukokuuta, jolloin miehet saavat trap-kilpailunsa päätökseen.

Haulikkolajien EM-kilpailut ovat 16.-27. kesäkuuta Unkarin Sarlóspusztassa. Ampumaurheiluliitto on nimennyt kymmenen urheilijaa EM-kisoihin. Trapissa viisi mies- ja kolme naisampujaa voi antaa Almatyssa lisänäyttöjä. Unkarin EM-kisamatkaan vaaditaan miesten trapissa vähintään tulosta 118 ja naisten trapissa vähintään tulosta 68.

EM-joukkueeseen voi nimetä kolme urheilijaa lajia kohden. Jos kaikki ampuvat vähintään vaaditun tulosrajan, EM-kisapaikka ratkaistaan paremmuusjärjestyksen mukaan, SAL:n hallitus päätti maanantaina pitämässään kokouksessa.

ISSF:n haulikkolajien maailmancup
16.-25.5. Almaty, Kazakstan

Suomen joukkue

Trap