Mariborin maailmancupissa hiljainen suomalaispäivä
18.6.2014 klo 12:00

Slovenian Mariborin isännöimä ampumaurheilun maailmancup eteni keskiviikkona rauhallisemmin kuin edellisinä päivinä. Ohjelmassa oli vain naisten pienoiskiväärin asentokilpailun karsinta, josta varsinaiseen kilpailuun suomalaiset eivät päässeet.

Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) kauden viides maailmancup jatkui keskiviikkona Slovenian Mariborissa. Kolme suomalaista osallistui naisten 50m pienoiskiväärin 3×20 ls karsintaan. He olivat Savonlinnan Metsästys- ja Ampumaseuraa edustavat Riikka Parviainen ja Annika Sihvonen sekä Nokian Seudun Ampujien Saana Tattari.

Tattari teki tuloksen 565 pistettä (polvi 182, makuu 193, pysty 190). Sihvosen tulos oli 564 (182+194+188) ja Parviaisen 554 (184+192+178).

Naisten asentokilpailu on torstaina. Mariborin maailmancupin viimeinen kilpailupäivä on juhannusaatto eli perjantai 20. kesäkuuta.

Kauden viimeinen maailmancup on 1.-10. heinäkuuta Kiinan Pekingissä (haulikko, kivääri ja pistooli). Suomesta matkaan lähtee kolmetoista urheilijaa.

Lisää tietoa kilpailuista löydät täältä.