Promatic Grand Prixin tuloksia Siilinjärveltä
6.7.2014 klo 12:00

Siilinjärvellä ammuttiin viikonloppuna 5.-6.7.2014 Siilinjärven Urheiluampujien järjestämä trapin Promatic Grand Prix.

Kilpailun yleisen sarjan voittoon ampui Kiikalan Metsästysyhdistyksen Tomi Hämäläinen tuloksella 110+12. Hopeaa samassa sarjassa laukoi Orimattilan Seudun Urheiluampujien Kari Kopra, joka ampui samalla kilpailun kovimman peruskilpailun rikkoen 115 kiekkoa. Finaalissa hän rikkoi 9 kiekkoa. Pronssia ampui MKMS:n Antti Helin jättäen pronssiottelussa saman tuloksen ampuneen, järjestävän seuran Juhani Rissasen tiukan pudotusammunnan jälkeen neljänneksi. Heidän tuloksensa olivat 109+13 sekä 114+13.

Naisten sarjassa kirkkaimman mitalin sai Sibbo Skyttegillen Mopsi Veromaa kelpotuloksella 67. Nuorten sarjoissa erityistä huomiota herätti Y17-sarjan voittajan OSU:n Vili Kopran suoritus, kun hän rikkoi peräti 112 kiekkoa 125:stä. Huomioitavaa on myös, että nuorten sarjojen kilpailijoista peräti puolet edustivat järjestävää seuraa ja Y15-sarjassa SiUra:n nuoria urheilijoita oli peräti kolme. Y50-sarjan voiton vei järjestävän seuran Petri Pietikäinen tuloksella 108 ja Y60-sarjan voitti rutiininomaisesti Kymppi-64:n Harri Bister tuloksella 98.

Kilpailun tulostaso oli osanottajamäärään nähden hyvä. Kilpailun järjestelyt sekä seuran mittava panostus rata-alueen viihtyisyyden parantamiseksi kuluvan vuoden aikana keräsivät kilpailijoilta kiitoksia. Kilpailijoiden puolesta puheenvuoron pitänyt Antti Pirttisalo kertoi kilpailijoiden olevan tyytyväisiä siihen, mihin suuntaan Raasion ampumaratoja ja seuran toimintaa on kehitetty. Raasion ampumaradalla on viimeisen vuoden uusittu muun muassa skeet-ratojen tornit sekä rakennettu uudet wc-tilat kilpailijoille.

Kaikki tulokset löytyvät Siilinjärven Urheiluampujien sivuilta.

Teksti: Tommi Pärnänen (muokannut Pauliina Frilander-Soini).