Liikkuvan maalin ampujille menestystä Saksassa
28.7.2014 klo 12:00

Saksan Walldorfissa ammuttiin 25.-27.7. liikkuvan maalin kilpailu, jossa oli mukana kahdeksan suomalaista. Kilpailijoita oli myös Qatarista, Tsekistä, Itävallasta, Ranskasta, Puolasta ja Saksasta.

Suomalaisista parhaiten onnistui Tomi-Pekka Heikkilä, joka ampui miesten 60 laukauksen normaalijuoksujen kilpailuissa sekä ilmakiväärillä (578) että pienoiskiväärillä (589) omat kansainvälisten kilpailujen ennätyksensä ja sijoittui toiseksi molemmissa lajeissa. Poikien sarjassa suomalaiset ottivat molemmissa lajeissa kolmoisvoiton: pienoiskiväärillä voiton vei Mika Kinisjärvi tuloksella 580 ja ilmakiväärillä Jani Suoranta ampui ylivoimaisen voittotuloksen 577. Myös Heikki Lähdekorpi oli mitaleilla molemmissa lajeissa. Lisäksi nuori Elli Räsänen onnistui naisten ilmakiväärin sekajuoksujen 40 laukauksen kilpailussa, kun hän ampui voittoon omaa ennätystään lähentelevällä tuloksella 357. Kaikki tulokset löytyvät liitteestä.

Seuraavaksi liikkuvan maalin ampujat kilpailevat SM-kilpailuissa Inkoossa tulevana viikonloppuna. Sen jälkeen vuorossa on MM-kilpailuihin valmistava leiri yhdessä Ranskan maajoukkueen sekä kuusinkertaisen miesten maailmanmestarin, Puolan Lukas Czaplan, kanssa.