Iloisia tunnelmia aamutuimaan
18.9.2014 klo 12:00

MM-mitalistit saapuivat kaulassaan "jalometaleja". Emme me näitä kuitenkaan tuonne valuutanvaihtoon mene viemään, vaikka me nyt tässä "jonotammekin", vitsailivat mitalistit.

Helsinki-Vantaan lentokentällä näki iloisia, mutta hieman unisia urheilijoita ja vastaanottajia, kun suomalaiset liikkuvan maalin ampumaurheilijat saapuivat pariviikkoiselta MM-kilpailumatkalta Granadasta aamulla kello kuuden korvilla. Liikkuvan maalin mitalisaalis oli 11 mitalia!

Liikkuvan maalin urheilijoiden kaula ja niska olivat koetuksella kun urheilijat joutuivat mitaleja kannatellemaan, kun vastaanottavat kotijoukot halusivat ikuistaa iloisen aamutunnelman.

– Hyvät kilpailut, mutta järjestelyjen puolella oli kyllä parantamisen varaan. Yllättäen myös Sius Ascorin tietokoneohjelma, joka "arpoo" ampumarytmin sekoili ja antoi aivan ihmeellisiä sarjoja. Jotkut urheilijat joutuivat jopa uusiamaan osan suorituksistaan. Mutta aina pitää pystyä ampumaan hyvin. Kyllähän nuoret miehen esiintyivät hienosti ja voittoisasti, totesi joukkueen nestori Krister Holmberg kentällä.

Suomi oli suvereenisti poikien paras maa MM-kilpailujen liikkuvassa maalissa.