Mustaruudin MM-kilpailut alkoivat Granadassa
30.9.2014 klo 12:00

Mustaruudin 25. MM-kilpailut alkoivat maanantaina Espanjan Granadassa. ISSF:n kaikkien lajien MM-kilpailujen laukausten kaiku oli tuskin hävinnyt kuulumattomiin, kun osa mustaruutikisojen 24 maan 352 osallistujasta aloitti harjoittelun erinomaisissa olosuhteissa Euroopan yhdessä parhaimmin varustetussa ampumakeskuksessa.

Harjoittelun lisäksi sunnuntain ohjelmaan kuuluivat edustettujen maiden sihteerien kokous ja asetarkastukset. MLAIC:n puheenjohtaja, Englantia edustava David Bridgen, valittiin uudelleen seuraavaksi neljäksi vuodeksi. Sihteerien kokouksen paras anti oli päätös myöntää seuraavat MM-kilpailut Unkarille. Päätös oli yksimielinen.

Maanantaipäivä jatkui harjoituksilla, asetarkastuksella ja kilpailujen avajaisilla. Avajaismarssin lopuksi – Las Gabiasin kaupungin läpi – kaikki kilpailijat kokoontuivat kaupungin torille. Pormestarin, Espanjan ampujainliiton puheenjohtajan ja Davidin puheen jälkeen kilpailut julistettiin avatuksi komealla tykinlaukauksella.