Frilander-Soini opiskelijoiden MM-kilpailujen ilmakiväärissä 19:s
9.10.2014 klo 12:00

Viidettä kertaa järjestettävät opiskelijoiden ampumaurheilun MM-kilpailut käynnistyivät eilen Al Ainissa Arabiemiraateissa. Pauliina Frilander-Soini on kilpailujen ainoa suomalaisosallistuja. Hän aloitti kisat sijoittumalla ilmakiväärissä yhdeksänneksitoista.

Pieksämäen Seudun Ampujia edustavan Frilander-Soinin tulos oli 410,1.

– Ammunta sujui ihan hyvin siihen nähden, että ilmakivääri on minulle sivulaji, ja ottaen huomioon sen, että nämä kilpailut ovat normaalin kisa- ja treenikauden ulkopuolella. Uudella pistelaskusysteemillä kympit eivät vaan olleet riittävän keskellä ja finaalipaikka jäi 2,4 pisteen päähän. Tästä on hyvä jatkaa, Tampereen yliopistossa opiskeleva Frilander-Soini kommentoi.

Frilander-Soinin kilpailut jatkuvat jo tänään pienoiskiväärin makuuasentokilpailulla, jossa hän voitti opiskelijoiden maailmanmestaruuden vuonna 2010.

5. opiskelijoiden ampumaurheilun MM-kilpailut
8.-12.10. Al Ain, Yhdistyneet Arabiemiirikunnat

Tulokset ke 8.10.

Naisten 10m ilmakivääri 40 ls + finaali: 1) Nikola Mazurova, Tshekki 206,5 (413,6), 2) Elania Nardelli Italia 206,3 (414,1), 3) Jennifer Olry Ranska 185,9 (413,2), … 19) Pauliina Frilander-Soini 410,1. (43 kilpailijaa)

Kaikki tulokset löydät täältä.