Ampumaurheiluliitto Educassa isosti esillä: Tunti liikettä jokaiseen koulupäivään!
22.1.2015 klo 12:00

Tervetuloa 20 liikuntajärjestön yhteiselle osastolle 6g60 opetusalan valtakunnalliseen tapahtumaan, joka järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 23.-24.1.2015. Ohjelman teemana on Tulevaisuus tehdään nyt! Ampumaurheilu on yhtenä liikuntajärjestönä mukana messuilla.

Educa mahdollistaa kohtaamiset

– Yhteinen osasto ja yhteinen vahva viesti kertovat siitä valtavasta innostuksesta ja kiinnostuksesta, mikä liikuntajärjestöissä on kouluyhteistyötä kohtaan. Päivittäisen liikunnan toteutumista koulupäivän aikana sekä lasten ja nuorten harrastamisen mahdollisuuksia halutaan nyt edistää yhteisvoimin. Educa mahdollistaa kohtaamiset myös eri liikuntajärjestöjen edustajien ja koulutoimijoiden kesken. Haluamme saada opettajilta suoraa viestiä siitä, mitä he kouluissa tarvitsevat liikunnan ohjaamisen ja koulupäivän liikunnallistamisen tueksi, kertoo Valon asiantuntija Karita Toivonen.

Tunti liikettä jokaiseen koulupäivään, miten?

Liikuntajärjestöjen osastolla on valtava kirjo ideoita ulottuen toiminnallista oppimisesta soveltavaan liikuntaan ja paralympiaan. Asiantuntijat tarjoavat runsaasti tietoa koulupäivän liikunnallistamisen mahdollisuuksista, liikuntajärjestöjen tarjoamista koulutuksista, lajitutustumisista, liikuntamateriaaleista jne. Jokaisen vierailijan uskotaan saavan osastolta mukaansa todellisia eväitä ´tuntiin liikettä jokaisena koulupäivänä´ sekä yhteistyöhön liikuntajärjestöjen kanssa. Tietoa ja ideoita täydentävät ympäri vuoden julkaistavat UKK-instituutin ja Valon sähköiset uutiskirjeet, joiden tilaaminen on maksutonta.

Tule kokeilemaan!

Vierailijat pääsevät myös itse kokeilemaan. Liikunnalliset 30 minuutin demot alkavat molempina päivinä klo 10.30 ja jatkuvat päivien loppuun saakka.

Ei Educaa ilman arvontaa

Osastolla voi osallistua arvontaan, jossa voi voittaa laadukkaita liikuntavälineitä ja pienempiä palkintoja. Tervetuloa Educaan osastolle 6g60 – tunti liikettä jokaiseen koulupäivään ja vähintään tunti liikettä messupäivään!

Mukana: ampumaurheilu, kaukalopallo, pesäpallo, purjehdus ja veneily, ringette, tennis, squash, sulkapallo, suunnistus, tanssiurheilu ja yleisurheilu, Antidoping, Innostun liikkumaan, Liikunnan aluejärjestöt, Olympia-Akatemia, Paralympia, Soveltava Liikunta, Suomen Latu, Terve Koululainen (UKK), Vammaisurheilu sekä Valo.

Educa 2015 -messut 23. – 24.1.2015 http://www.messukeskus.com/Sites1/Educa/Sivut/default.aspx

Ilmainen sisäänpääsy

Educan etusivulla (http://www.messukeskus.com/Sites1/Educa/Sivut/default.aspx) voi rekisteröityä jo etukäteen kävijäksi. Rekisteröitymisen voi hoitaa myös ovilla tullessaan, mutta etukäteen asian hoitaminen nopeuttaa sisäänpääsyä. Muistathan ottaa netistä tulostamasi rintamerkin mukaan messuille!