Kouluttaudu ammattivalmentajaksi Kisakalliossa 2015-16
13.2.2015 klo 12:00

Syyskuussa 2015 käynnistyy valmentajan ammattitutkintoon (VAT) valmistava koulutus. Hae mukaan entistäkin paremmin työelämän ja valmennusosaamisen vaatimuksiin vastaavaan koulutukseen 31.3.2015 mennessä!

Seuraava näyttötutkintoon valmistava koulutus alkaa syyskuussa 2015.
Haku 31.3.2015 mennessä.

Koulutuksen tavoite ja tarkoitus

Valmentajan ammattitutkinto on näyttötutkintojärjestelmään kuuluva ammatillinen aikuiskoulutus. Työssä, muussa käytännön elämässä sekä koulutuksessa hankittu ammattitaito osoitetaan tutkintotilaisuuksissa. Kisakallion Urheiluopisto järjestää Valmentajan ammattitutkintoon valmistavaa koulutusta.

Koulutuksen tavoitteena on antaa valmiuksia ja osaamista toimia urheiluseura valmentajana kansallisen tason kilpa- ja huippu-urheilussa, yksilö- ja joukkuelajien valmentajana, valmennuksen suunnittelu- ja koulutustehtävissä tai yrittäjänä pääasiassa liikunta-alan yhteisöissä. Valmistavan koulutuksen voi suorittaa myös oman työn ohessa ja se valmistaa opiskelijaa tutkintotilaisuuksiin. Tutkinnon suorittajille laaditaan henkilökohtainen opiskelu- ja tutkinnon suorittamissuunnitelma. Tutkinnon voi suorittaa myös pelkkinä tutkintotilaisuuksina.

Kohderyhmä

Tutkinto on tarkoitettu valmennuksen parissa urheiluseuroissa työskenteleville jo valmennuskokemusta omaaville henkilöille. Näyttötutkintoon valmistavaan koulutukseen hakeutuvilta edellytetään työn tai harrastusten kautta saatua alan työkokemusta ja vähintään 2. tason lajiliiton valmentajakoulutusta tai muuta vastaavaa koulutusta ja osaamista. Liikunta-alan ohjaus- ja valmennuskokemus, työsuhde liittyen valmennukseen sekä alan työpaikka esim. urheiluseurassa katsotaan hakijalle eduksi. Lajiliiton suositus on edellytys koulutukseen pääsylle.

Työtehtävät

Tutkinto valmistaa opiskelijaa toimimaan ammattimaisesti valmennuksen tehtävissä seura, alue- ja liittotasolla.

Koulutuksen voi suorittaa myös oppisopimuksella

Oppisopimus tehdään työnantajan ja oppisopimuskeskuksen välille. Oppisopimuksesta saa lisätietoa oman paikkakunnan oppisopimuskeskuksesta. Oppisopimusopiskelijan kustannuksista (valmistava koulutus ja tutkintotilaisuudet) vastaa oman paikkakunnan oppisopimuskeskus. Tutkintomaksun 58 e opiskelija maksaa itse.

Lue lisää koulutuksen sisällöistä ilmoittaudu mukaan!

Pulmu Puonti
Valmennuskeskuksen kehittämispäällikkö