Changwonin maailmancup: Kaikki suomalaiset asentokilpailussa jatkoon
14.4.2015 klo 12:00

Kaikki kolme suomalaista selvittivät tiensä miesten 50m pienoiskiväärin asentokilpailun karsinnasta varsinaiseen kilpailuun, kun maailmancup jatkui tiistaina Etelä-Korean Changwonissa. Juho Kurki, Joni Stenström ja Jaakko Björkbacka ovat mukana cupin päätöspäivänä keskiviikkona käytävässä kilpailussa.

Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) kivääri- ja pistoolilajien maailmancupin toiseksi viimeisenä kilpailupäivänä nähtiin kolme suomalaista miestä 50m pienoiskiväärin 3×40 ls karsinnassa. Mukana olivat Jaakko Björkbacka (Lehtimäen Ampujat), Juho Kurki (Kankaanpään Ampumaurheilijat) ja Joni Stenström (Raseborgs Skyttar).

Kurjen tulos oli suomalaisista paras eli 1151 pistettä (polvi 376, makuu 387, pysty 388). Stenström tähtäsi 1141 pistettä (376+385+380) ja Björkbacka 1136 pistettä (379+393+364). Suomalaiskolmikko nähdään cupin päätöspäivän varsinaisessa kilpailussa. Asentokilpailun lisäksi muita lajeja ei keskiviikkona ole.

– Joo, niukasti päästiin mukaan. Oli kyllä huono päivä Juhon ja Jonin pystyjä lukuun ottamatta. Keli oli hyvä, mutta pojat käyttivät tänään kaikki mahdolliset virheet, mitä muistivat, Ampumaurheiluliiton kiväärilajien päävalmentaja Juha Hirvi kommentoi päivän suorituksia.

Karsinnan parhaan tuloksen 1182 teki Yhdysvaltain Matthew Emmons (395+396+391).

Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) vuoden ensimmäisen kivääri- ja pistoolilajien maailmancupin viimeinen kilpailupäivä on keskiviikko. Cupiin on osallistunut 571 urheilijaa 68 maasta, ja jaossa on yhteensä 24 olympiamaapaikkaa Rio de Janeiron olympialaisiin 2016. ”Piekkarin” asentokilpailussa niitä on tarjolla kaksi.

Lisää tietoa kilpailusta löydät täältä.