Timo Keskisimonen kohensi taas SE:tä
28.4.2015 klo 12:00

Raahen Ampujien Timo Keskisimonen paransi Hannoverin kansainvälisessä kilpailussa nimissään ollutta Suomen ennätystä ilmakiväärin R3-kilpailussa lukemiin 630,9.

Timo Keskisimonen teki edellisen Suomen ennätyksensä 628,8 yksitoista päivää sitten vammaisampumaurheilun maailmancupissa Puolan Szczecinissä.

Keskisimonen sijoittui Hannoverissa 11:nneksi.

– Oli tosi mukavaa ampua elektronisiin tauluihin, ja oli hieno fiilis, kun tiesin, että ennätystä on mahdollista parantaa. Tavoitteena oli päästä nopeampaan ampumarytmiin kuin Puolassa, jossa jouduin lopussa hoppuilemaan, kun alku oli hidas. Nyt käytin ajan tasaisesti ja myös sarjat olivat tasaiset, hän summasi kilpailunsa.

Kisan ykkönen oli Slovakian Veronika Vadovicova.

Ampumaurheiluliiton vammaisampumaurheilun kehityspäällikkö Pirjo Peltola kertoi, että Hannoverin kilpailu kerää maailman huippuja paitsi Euroopasta myös Kiinasta, Koreasta, Yhdysvalloista, Australiasta ja Uudesta-Seelannista.

– Brasilia "mainostaa" Rion olympiakisojaan ja on mukana isolla joukkueella. On hienoa, että Timo tässä seurassa onnistui hyvin. Huomenna alkavat ISSF:n lajit. Suomesta on tulossa joukkue Marko Lepän johdolla. Seuraamme sen otteita huomisen aamupäivän ennen kuin iltapäivällä lähdemme kotimatkalle, Peltola sanoi.

Kansainvälinen ISCH-kilpailu
24.4.-3.5. Hannover, Saksa

Tuloksia ti 28.4.

10 m ilmakivääri 60 ls + finaali, sarja R3, makuu: 1) Veronika Vadovicova Slovakia 212,1 (637,3), 2) Massimo Croci Italia 211,6 (633,5), 3) Matt Skelhon Iso-Britannia 189,4 (636,3), 4) Juri Stojev Ukraina 167,4 (635,2), 5) Bai Xiaohong Kiina 146,1 (634,9), 6) John Joss Yhdysvallat 125,0 (633,1), 7) Anja Maurer Saksa 103,4 (632,8), 8) Bernhard Fendt Saksa 82,1 (632,8), … 11) Timo Keskisimonen 630,9 (SE).