Jorma Jussila ESC:n lakivaliokunnan puheenjohtajaksi
25.5.2015 klo 12:00

Jorma Jussila.

Vantaalainen Jorma Jussila on valittu Euroopan ampumaurheiluliiton (ESC) lakivaliokunnan puheenjohtajaksi. Valinta tapahtui Saksan Wiesbadenissa, kun ESC:n laki- ja ympäristövaliokunnat pitivät siellä kokouksiaan.

Jorma Jussilalla on monipuolinen kokemus ampumaurheilusta. Hän kuuluu Suomen Ampumaurheiluliiton ympäristövaliokuntaan ja on muun muassa katselmoinut SAL:n lausunnon liittyen ampumarata- ja aselakiin. Jussila on toiminut myös Urheiluampuja-lehden päätoimittajana 1985-86. Hän jäi eläkkeelle Keskusrikospoliisin rikosteknisestä laboratoriosta 2013.

Ampumaurheilutoiminnan lisäksi Jussila toimii Euroopan Standardointikomitean CEN:n poliisiasetekniikan työryhmän puheenjohtajana tavoitteena yhdessä poliisiorganisaatioiden ja teollisuuden kanssa määritellä aseteknisiä suosituksia.

– On tärkeää pyrkiä vaikuttamaan eurooppalaiseen lainsäädäntöön jo ennen sen kirjoittamista. Jos vain odotamme valmista, olemme aina altavastaajia, hän kommentoi tuoretta nimitystään.

Myös ESC:n markkinointi- ja viestintävaliokunnalla on suomalainen puheenjohtaja. Hän on Ampumaurheiluliiton toiminnanjohtaja Risto Aarrekivi. Raumalainen Pekka Kuusisto toimii ESC:n varapuheenjohtajana.