Kansallisen trapin SM-mitaleista kilpailtiin Hollolassa
15.6.2015 klo 12:00

Hollolassa Hälvälän ampumaradalla kilpailtiin viikonvaihteessa kansallisen trapin Suomen mestaruuksista. Kilpailut saatiin vietyä läpi hyvissä olosuhteissa, ja nuorten sarjassa Y15 päästiin kiekon päähän Suomen ennätyksestä.

Olympiavoittaja Satu Mäkelä-Nummela otti voiton naisten sarjassa. Orimattilan Seudun Urheiluampujia edustava Mäkelä-Nummela voitti kultamitaliottelussa Mäntsälän Kennel- ja Metsästysseuraa edustavan Ritva Savolaisen kiekoin 14-12.  Mäkelä-Nummelan seuratoveri Päivi Könönen nappasi pronssin kukistamalla pronssimitaliottelussa samaa seuraa edustavan Marja Maunulan kiekoin 14-12.

Naisten joukkuekilpailun voittikin OSU tuloksella 186.

Y15-sarjassa OS:n Juho Mäkelä jäi vain kiekon päähän Suomen ennätyksestä. Hän voitti kisan tuloksella 66. Y17-sarjan voitti Teemu Ruutana Längelmäen Seudun Ampujista, ja M20-sarjan voittajaksi ampui Mäntsälän Kennel- ja Metsästysseuran Pekka Romppanen tuloksella 65.

Nuorten joukkuekilpailun voittajaksi selviytyi OSU tuloksella 165. Joukkueessa ampuivat Kalle Kangasmäki, Patrik Nummela ja Juho Mäkelä.

LV-sarjoissa ratkottiin Suomen mestaruudet sarjoissa LV1 ja LV2. Molemmat mestaruudet menivät Orimattilan Seudun Urheiluampujien edustajille. Pasi Saarinen voitti sarjan LV1 tuloksella 55 ja Kai Hyvärinen sarjan LV2 tuloksella 56.

SM-arvon saamiseksi täytyy kussakin sarjassa olla vähintään kolme osallistujaa ja näin ollen N20-sarjalla ei ollut SM-arvoa.

Oheisissa liitteissä kaikki tulokset.