Haulikkolajien MM-kisoihin 20 ampumaurheilijaa
6.8.2015 klo 12:00

Eetu Kallioinen saavutti poikien skeetin EM-hopeaa pari viikkoa sitten Slovenian Mariborissa. Kuva: Lassi Palo

Ampumaurheiluliitto on nimennyt 20 ampumaurheilijaa haulikkolajien MM-kisoihin, jotka järjestetään Italian Lonatossa 9.-18. syyskuuta.

Suomen joukkue on melkein sama kuin viime lauantaina Mariborissa päättyneissä EM-kisoissa. MM-joukkueessa on yksi urheilija enemmän, kun Rauman Seudun Urheiluampujia edustava Niina Aaltonen nimettiin tyttöjen skeetiin.

Suomella on täydet joukkueet eli kolme urheilijaa miesten ja poikien skeetissä sekä miesten, naisten ja poikien trapissa.

Lonatossa ovat jaossa MM-mitalien lisäksi haulikkolajien viimeiset kymmenen olympiapaikkaa ensi vuonna Rio de Janeirossa järjestettäviin olympialaisiin. Jaossa on kaksi paikkaa jokaisessa viidessä lajissa. Suomen MM-joukkueessa ovat olympiamaapaikan jo saavuttaneet trap-ampujat Satu Mäkelä-Nummela ja Vesa Törnroos.

Haulikkolajien MM-kilpailut
9.-18.9. Lonato, Italia

Suomen joukkue

Skeet (8)