Jorma Jäntti ampui sotilaiden maailmankisojen isopistoolikilpailussa 581
7.10.2015 klo 12:00

Sotilaiden maailmankisojen isopistoolin henkilökohtainen kilpailu ammuttiin varhain keskiviikkona Suomen aikaan Korean Daegussa. Kilpailuun olivat selvityneet Jorma Jäntti ja Marko Talvitie. Kai Jahnsson oli karsiutunut ammuttuaan 571.

Isopistoolikilpailu alkoi suomalaisten kannalta hyvin, kun Jorma Jäntti oli tarkkuusosion kolmas tuloksella 292. Hyvä vire ei kuitenkaan säilynyt pikaosiolla, joten Jäntin sijoitus laski kolmanneksitoista. Molemmat pistooliampujat olivat tyytyväisiä tuloksiinsa.

Henkilökohtaiset tulokset
1. Ysuf Dikec (TUR) 590 (297+293)
2. Aleksev Glimov (RUS) 585 (292+293)
3. Jin Jongde (CHN) 584 (291+293)
13. Jorma Jäntti 581 (292+289)
22. Talvitie 580 (287+293).

110 osallistujaa.

Suomea 6.Sotilaiden maailmankisojen ammunnoissa edustavat seuraavat henkilöt
– kiväärissä Juho Autio (Jääkäriprikaati), Juha Rutonen (Jääkäriprikaati) ja Toni Matilainen (Karjalan prikaati)
– pistoolissa Jorma Jäntti (Kainuun prikaati), Kai Jahnsson (Vartiolentolaivue) ja Marko Talvitie (Puolustusvoimien tutkimuslaitos)
– haulikossa Tom Aspholm (Kaartin jääkärirykmentti), Miikka Peltonen (Kaakkois-Suomen rajavartiosto) Oskari Kössi (Porin prikaati) ja Kari Kopra (Logistiikkkakoulu).

Neljän vuoden välein järjestettävät sotilaiden maailman kisat on pidetty aiemmin Italian Roomassa 1995, Kroatian Zagrebissa 1999, Italian Cataniassa 2003, Intian Hyderabadissa 2007 ja Brasilian Rio de Janeirossa 2011. Seuraavat sotilaiden maailmankisat järjestetään Kiinassa vuonna 2019.

Kilpailuja ja niihin liittyviä tapahtumia voi seurata esimerkiksi Siuksen tulospalvelusivuilla http://results.sius.com, facebookissa ryhmissä "6th CISM World Games Korea" ja "Sotilaiden maailmankisat 2. -11.10.2015", www.leppa.fi sekä http://www.puolustusvoimat.fi/wcm/Erikoissivustot/mwg2015/Suomeksi.