Pohjois-Hämeen Ampujien haulikkokerhon syys- ja talvikiertue 2015–2016
14.10.2015 klo 12:00

Kerhomme on aloittanut mittavan kiertueen haulikkoammunnan esittelyn tiimoilta. Aloitus potkaistiin käyntiin jo syyskuun alussa Kokonaisturvallisuus-messuilta, ja varsinainen startti oli perjantaina 2.10.2015 alkanut vammaisten ampumakurssi, joka saikin heti nimen "Beretalla osuu aina kiekkoon". Yhteistyökumppaneina ovat mm. Pirkanmaan Vammaistyö ry, Tampereen Kaupunkilähetys ry sekä Sako Oy ja erityisesti tuotemerkkinsä Beretta. Tilaisuudet jatkuivat maanantaina 5.10. Pirkanmaan Vammaistyön klubi-illassa Pirkkalassa. Mukavaa oli, ja harjoitusten jälkeen päästiin itse asiaan eli kilpailuun, jossa tällä kertaa miehet kisasivat naisia vastaan. Tiukkojen vaiheiden ja kovan kannustuksen saattelemana kilpailu päättyi tasatulokseen. Matkammehan jatkuu, emmekä tee yhteistyötä pelkästään vammaisjärjestöjen kanssa, vaan myös useampia koulu- ja yhdistystilaisuuksia on tulossa. Lisäksi olemme yhdessä SAL:n kanssa myös Apuväline-messuilla marraskuussa. Pirkkalan vapaa-aikakeskuksessa alkaa joulukuun alussa kaksi kertaa viikossa kokoontuva ”Haulikkoammunta rulettaa” -tapahtuma, joka kestää aina helmikuun loppuun asti. Tapahtumia olemme järjestäneet jo useamman vuoden ajan, ja sitä kautta pyrimme esittelemään toimintaamme ja poistamaan lajiimme kohdistuvia ennakkoluuloja. Nuoriso- ja vammaistyö on ollut lähellä sydäntämme jo pidemmän aikaa, ja sen myötä olemme saaneet myös huomata, että lajimme sopii kaikille, kunhan asiat tehdään oikein – riippumatta siitä, onko käsissä simulaattori vai ollaanko radalla. Yhteistyössä on voimaa! Aloitimme toimintamme vammaisjärjestöjen kanssa oikeastaan vahingossa, ja se onkin paras vahinko, joka on vuosiin tapahtunut.Seuraa tapahtumia www.facebook.com/kokkovuori

Terveisin

Janne Hokkanen

Kokkovuoren haulikkoampumakeskuksen ratamestari ja kouluttaja