Hämeenlinnassa juhlittiin 140-vuotista taivalta
27.10.2015 klo 12:00

Seppo Kettunen (vas.), Petri Leppänen, Kalervo Jussila, Alpo Ojala, Helena Haavisto ja Jussi Ingman saivat ansiomerkit HlAS:n juhlatilaisuudessa. Kuvat: Kari Niemelä
HlAS:n juhlakilpailuun osallistui runsaat 90 ampumaurheilijaa.
HlAS:n uudella ilma-aseradalla oli hyvä meininki!

Hämeenlinnan Ampumaseura järjesti viikonvaihteessa 140-vuotisjuhlakilpailun, jonka yhteydessä nautittiin hyvin ansaitut kakkukahvit.

Hämeenlinnan Ampumaseuran 140-vuotisjuhlakilpailussa kisattiin ilmakiväärissä ja -pistoolissa. Uudella, huhtikuussa käyttöön otetulla Puusepänkadulla sijaitsevalla ilma-aseradalla käyty kilpailu avasi samalla ilma-asekauden. Osanottajia oli runsaat 90, mitä HlAS:n toiminnanjohtaja Timo Hänninen piti hyvänä määränä.

HlAS on Suomen toiseksi vanhin ampumaseura ja kymmenenneksi vanhin urheiluseura. Hänninen luonnehtiikin seuraa ”virkeäksi vanhukseksi”.

– Juhlakisat olivat hyvät, ja ne sujuivat hienosti. Kilpailijat olivat tyytyväisiä erityisesti valaistukseen. Radalla kaikki ei ole ihan vielä valmista, mutta 25-paikkainen rata on antanut erilaista sykettä toimintaamme. Se on selvästi vilkastunut, Hänninen sanoi.

Juhlatilaisuudessa puhuivat HlAS:n puheenjohtaja Antti-Pekka Pieskä ja Ampumaurheiluliiton varapuheenjohtaja Timo Laurila. Lisäksi jaettiin ansiomerkkejä seuratyössä ansioituneille.

Lisää tietoa löydät täältä.