Säkylän Seudun Ampujat täytti 50 vuotta
9.11.2015 klo 12:00

Säkylän Seudun Ampujat (SäSA) juhli 50-vuotista taivaltaan viime lauantaina. Juhlapuheen piti Ampumaurheiluliiton hallituksen jäsen Veikka Gustafsson, joka painotti yhteistyön merkitystä.

– Ymmärrämmekö konkreettisesti mitä yhteistyöllä tarkoitetaan? Ovatko kumppanit vain osia minun palapelissäni ja tavoitteissani vai olenko minä osanen suuremmassa palapelin tavoitteissa? Ajattelenko ja edistänkö minä vain omia tavoitteitani? Eli miten oikeasti minä voin liittyä suurempaan tavoitteeseen ja auttaa sen toteutumista? Yhteistyössä on kysymys juuri siitä, miten minä voin olla osa suurempaa kokonaisuutta ja edesauttaa sen onnistumista, Gustafsson sanoi.

Ampumaurheiluliiton toiminnanjohtaja Risto Aarrekivi vihki SäSA:n lipun käyttöön. Hän puhui myös yhteistyön ja hyvän kierrättämisen merkityksestä. Ei siis itsekästä oman edun tavoittelua, hän sanoi.

– Lippu kertoo yhteisöstä, yhteisöllisyydestä ja ennen kaikkea hienosta harrastuksesta, johon voivat liittyä niin tytöt, pojat, naiset kuin miehetkin. Se viestii meille tärkeistä asioista, jonka mukaan toimimme eli koko perheen harrastuksesta, tarkkuudesta, keskittymisestä, oman kehon hallinnasta, tasapainoisesta, pitkäjänteiseen ja tarkkaan työskentelyyn rauhoittuvista ihmisistä.

Seuran uuden lipun naulaajina toimivat perustajajäsenet Raimo Kivistö ja Seppo Sarilo sekä Mikko Nordquist, Asko Terkola, Teemu Nurmela, Juhani Norri, Samuli Vahteristo, Pentti Korhonen, Seppo Kompuinen, Yrjö Partanen ja Matti Viljakainen.

Suomen Ampumaurheiluliiton viirillä palkittiin Raimo Kivistö. Kultaisen ansiomerkin saivat Arto Saarinen, Juhani Kaleva ja Seppo Luoto. Hopeisen ansiomerkin saivat Seppo Sarilo, Markku Johansson, Onni Nolvi, Heikki Ranne, Riku Mustila ja Juha Rinta-Keturi sekä pronssisen Tarmo Rinne ja Rami Vuorinen.