SAL ja AHF tapasivat puolustusministeri Jussi Niinistön
21.1.2016 klo 12:00

Pia Nybäck, Risto Aarrekivi ja Mikko Taussi (takana) tapasivat torstaina puolustusministeri Jussi Niinistön.

Suomen Ampumaurheiluliiton ja Ampumaharrastusfoorumin johto tapasi torstaina puolustusministeri Jussi Niinistön (ps). Aiheina olivat suomalaisen ampumaharrastuksen haasteet ja yhteistyömahdollisuudet.

Ampumaurheiluliiton puheenjohtaja Pia Nybäck ja toiminnanjohtaja Risto Aarrekivi sekä Ampumaharrastusfoorumin puheenjohtaja Mikko Taussi tapasivat torstaina puolustusministeri Jussi Niinistön (ps). Tapaamisen aiheina olivat suomalaisen ampumaharrastuksen haasteet ja yhteistyömahdollisuudet.

Tarkoituksena oli selvittää puolustusministerille ampumaratatilanteen kriittisyys ja muut urheiluammunnan haasteet nyt ja tulevaisuudessa. Suurimmat haasteet ovat rataverkoston säilyttäminen ja pääkaupunkiseudun rataongelman ratkaiseminen, nykyisten ratojen kehittäminen ja lisätarve sekä ampuma-aselainsäädäntö ja ympäristölainsäädäntö. Lisäksi keskusteltiin yhteisestä linjasta ampuma-aselaeissa ja yhteistoiminnan jatkumisesta.

Tapaamisessa todettiin, että on arvokasta, että kaikki ovat yksimielisiä paljon esillä olleesta EU:n asedirektiiviasiasta. Keskustelussa todettiin myös, että on hyvä, että jatkossakin pystytään toimimaan yhdessä ja että kaikenlainen ampumaharrastustoiminta edistää yhteistä hyvää.