Nuorten kansainvälinen EYL-kilpailu alkaa Kisakalliossa
22.4.2016 klo 12:00

Rauman Seudun Urheiluampujat (RSA) ja Kyrkslätt Skytteförening (KSF) järjestävät viikonvaihteessa eli 23.-24. huhtikuuta kansainvälisen nuorten (18-v.) ilma-asekilpailun. Kisassa ammutaan ilmakiväärillä ja ilmapistoolilla.

EYL-kilpailuun osallistuvat isäntämaa Suomen lisäksi Latvia, Liettua, Puola, Viro, Norja ja Ruotsi. Osakilpailun osanottajajoukkueet pääsevät loppukilpailuun Italiaan. Joukkueen muodostaa kolme ampujaa eli kaksi poikaa ja tyttö tai kaksi tyttöä ja poika.

Joukkueet nimeävät niin sanotun ykkösampujan, kakkosen ja kolmosen, jotka ampuvat toisen joukkueen vastaavan ampujan kanssa 10 ls:n sarjan. Voittanut saa 2 pistettä, häviäjä 0 pistettä ja tasan ammutun 10 ls sarjan jälkeen kumpikin joukkue saa pisteen. Parit ampuvat neljä 10 ls sarjaa.

Kaikki maat ampuvat toisiaan vastaan yksinkertaisen sarjan, jonka jälkeen parhaat joukkueet jatkavat Italian finaaliin.

RSA järjestää SAL:n Ilma-asecupin osakilpailun sunnuntaina (24.4.) heti EYL-kilpailun jälkeen. Cup alkaa noin kello 13 ilmapistoolilla, -kiväärillä ja ilmaolympiapistoolilla. Sunnuntaina aamulla ammutaan vielä viimeiset EYL-kilpailun erät, joten samalla on mahdollisuus tulla seuraamaan Euroopan parhaiden nuorten kilpailemista.

EYL-kilpailua on mahdollista seurata livestriiminä liiton nettisivuilla tai täällä. Lähetyksiä on luvassa sekä lauantaina että sunnuntaina.

Lähetyksiä

Pe 22.4.: klo 18 päivän harjoitusten antia
La 23.4.: klo 10 vieraana kilpailun johtaja Jan Nygård, klo 12 vieraana Euroopan Ampumaurheiluliiton (ESC) Kerstin Bodin, klo 14 kilpailijoiden haastatteluja, klo 16 päivän tulosantia ja ulkomaalaisten valmentajien haastatteluja, klo 18 päivän kokonaistilanne
Su 24.4.: klo 10 tilanne ennen viimeistä erää, klo 12 vieraana pistoolilajien päävalmentaja Timo McKeown, klo 14 yhteenveto kisoista