Haulikkopracticalin Suomen mestarit selvillä
10.5.2016 klo 12:00

Vuoden 2016 haulikkopracticalin Suomen mestaruusmitaleista tähdättiin viikonloppuna Kirkkonummella Upinniemessä. Tällä kertaa jo keväällä järjestetty SM-kilpailu toi paikalle yhteensä 107 ampumaurheilijaa.

Kaikkien neljän haulikkopracticalin divisioonan Suomen mestaruudet ratkesivat tällä kertaa suhteellisen selvillä eroilla. Tiukinta oli Open-divisioonassa, jossa Pohjois-Karjalan IPSC ja siluettiampujat Ry:n  Lauri Nousiainen juhli kultamitalia. Täksi vuodeksi divisioonaa vaihtanut Teemu Rintala ampui hopealle tuloksella 94,58% ja Veli Rantanen kolmanneksi prosenteilla 83,03.

Standard-divisioonassa Keuruun Seudun Ampujien Jarkko Laukia nappasi kotiin kirkkaimman mitalin. Kakkoseksi ampui Petri Runtti, 90,45%, ja kolmanneksi Kim Leppänen, 90,13%.

Modified-divisioonassa paras oli viime vuoden maailmanmestaruuskisoissa menestystä niittänyt  Helsingin Varuskunnan Ampujien Mikael Kaislaranta. Toinen oli Olli-Pekka Partanen prosentein 93,43 ja kolmas Jari Rastas prosentein 90,19.

Suurin ero voittajan ja kakkosen välillä nähtiin Standard-Manual divisioonassa. Mestari Jaakko Viitala oli suorastaan ylivoimainen, toiseksi ampunut Teemu Potkonen sai 84,66 prosenttia Nokian Seudun Ampujia edustavan Viitalan pisteistä. Mikael Ekberg ampui kolmanneksi tuloksella 74,00%.

Kilpailun järjesti Porkkalan Ampujat. Kaikki tulokset löytyvät täältä.

Menestystä myös Virossa

Vapunpäivänä Virossa ammuttu May-Day kivääripracticalkilpailu oli suomalaisille myös menestyksekäs. Open Semi-Auto –divisioonassa voiton nappasi Hannu Uronen ja Standard-semiauto –divisioonassa paras oli Isto Hyyryläinen.

May-Day Rifle –kilpailun kaikki tulokset löytyvät täältä.