Polar GP päättyi: Jukka Laakso voitti trapin, Tomi Aspholm skeetin
22.5.2016 klo 12:00

Jukka Laakso voitti miesten trapin ja Tomi Aspholm skeetin, kun haulikkolajien kansainvälinen Polar GP -kilpailu päättyi sunnuntaina Hollolan Hälvälässä.

Polar GP:ssä ammuttiin sunnuntaina skeetin ja trapin viimeiset 50 kiekkoa ja finaalit. Orimattilan Seudun Urheiluampujien Jukka Laakso voitti miesten trapin. Hän rikkoi peruskilpailussa 117 kiekkoa ja voitti kultamitaliottelussa Sibbo Skyttegillen Jukka Takalan 13-8.

Kiikalan Metsästysyhdistyksen Ari Simolan peruskisan tulos oli Laakson tavoin 117. Hän sijoittui lopulta kuudenneksi. Lahden Ampumaseuran Ari Jokinen sai pronssia.

Lounais-Hämeen Ampujien Tomi Aspholm otti hyvätasoisen miesten skeetin ykkössijan. Hän kohtasi kultamitaliottelussa Honkajoen Seudun Ampujien Miikka Peltosen. Aspholmin voittolukemat olivat 16-14. Aspholmin peruskisan tulos oli 119 ja Peltosen 121. Kolmanneksi sijoittui SSG:n Lauri Leskinen, ja neljännen sijan otti LAS:n Jesse Louhelainen. He tekivät peruskisassa tulokset 122 ja 119.

Kuudenneksi sijoittuneen Ilomantsin Erämiesten Lari Pesosen peruskisan tulos oli mainio 123 (24+25+25+24+25). Ala-Hämeen Ampujien Timi Vallioniemen voittotulos M20-sarjassa oli 120.

Polar GP -kilpailu oli Eurooppa cupin osakilpailu ja samalla kaikissa lajeissa suomalaisille urheiluampujille EM-näyttökilpailu. Haulikon EM-kilpailut ovat heinäkuussa Italian Lonatossa.

Polar GP:hen osallistui suomalaisten huippuampujien lisäksi osanottajia Norjasta, Ruotsista ja Virosta. Paikalla oli yhteensä 156 ampumaurheilijaa.

Haulikkolajien Polar GP
20.-22.5. Hälvälä, Hollola

Kaikki tulokset oheisissa liitteissä.