Kansainvälinen Junior cup kahdeksatta kertaa Orimattilassa
26.5.2016 klo 12:00

Patrik Nummela Junior cupin avajaisissa torstaina. Kuvat: Lassi Palo
Orimattilan Junior cupiin osallistuu isäntämaa Suomen lisäksi kymmenen maata.
Miki Ylönen sijoittui poikien kaksoistrapissa seitsemänneksi.

Kansainvälinen haulikkolajien Junior cup alkoi torstaina Orimattilassa. Kahdeksatta kertaa järjestettävän cupin avauslajin eli poikien kaksoistrapin voitti Venäjän Vjatsheslav Juhimenko. Miki Ylönen oli seitsemäs.

Kansainvälinen haulikkolajien Junior cup järjestetään Orimattilassa nyt kahdeksannen kerran. Kilpailuun osallistuu yhteensä 80 ampumaurheilijaa.

Junior cup on houkutellut perinteisesti osanottajia eri puolilta maailmaa – niin nytkin. Kaukaisimmat vieraat ovat jälleen kerran Intiasta. Osanottajia on Intian ja isäntämaa Suomen lisäksi yhdeksästä muusta maasta. Ne ovat Italia, Irlanti, Iso-Britannia, Liettua, Norja, Ruotsi, Saksa, Venäjä ja Viro.

Junior cupissa kilpaillaan skeetissä, trapissa ja kaksoistrapissa. Eniten osanottajia (32) on ilmoittautunut poikien trapiin. Poikien skeetissä on 27 osanottajaa.

Junior cupin avajaisissa puhunut Ampumaurheiluliiton hallituksen jäsen Veikka Gustafsson kertoi vuoria valloittaessaan oppineensa sen, että jos ei ole voittaja tänään, voittaja voi olla huomenna.

– Olkaa siis motivoituneita, tehkää töitä ja harjoitelkaa kovaa, Gustafsson viestitti nuorille urheiluampujille samalla, kun kesäinen vesisade alkoi.

Avauspäivän ohjelmassa oli poikien kaksoistrap, jonka voitti Venäjän Vjatsheslav Juhimenko. Hän oli myös peruskilpailun paras tuloksellaan 134. Venäläiset ottivat kisassa vakuuttavan kolmoisvoiton, kun Danil Zimarev oli toinen ja Kamil Husajenov kolmas.

Orimattilan Seudun Urheiluampujien Miki Ylönen oli seitsemäs tuloksellaan 117. Finaaliraja oli 122.

Joukkuekilpailussa Venäjä voitti viime vuoden tavoin, ja Intia oli toinen.

Perjantai on Junior cupissa virallinen harjoituspäivä. Kilpailut jatkuvat lauantaina ja sunnuntaina skeetillä ja trapilla.

Haulikkolajien kansainvälinen Junior cup
23.-29.5. Orimattila

Tuloksia to 26.5.

Poikien kaksoistrap 150 kiekkoa + finaali: 1) Vjatsheslav Juhimenko Venäjä 134, 25, 28, 2) Danil Zimarev Venäjä 132, 27, 27, 3) Kamil Husajenov Venäjä 126, 24/2, 26, 4) Jacopo Dal Moro Italia 127, 24/2, 25, 5) Ahvar Rizvi Intia 122, 24/1, 6) Bhardvai Shapath Intia 128, 23, 7) Miki Ylönen Suomi 117, 8) Aditya Singh Intia 117, 9) Bhowneesh Mendiratta Intia 116.

Joukkuekilpailu: 1) Venäjä 392, 2) Intia 366.