Eetu Kallioinen voitti SimWay Hunt-simulaattoriturnauksen Riihimäen Erämessuilla
14.6.2016 klo 12:00

Eetu Kallioinen Ala-Hämeen Ampujista voitti Riihimäen Erämessujen 9.-12.6. yhteydessä ammutun SimWay Hunt-simulaattoriturnauksen. Palkinnoksi hän sai 7000 euron arvoisen SimWay Huntin tuotepalkinnon.

Metsästyksen, kalastuksen ja retkeilyn aktiiviset harrastajat kokoontuivat jälleen Suomen laajimpaan eräalan messutapahtumaan Riihimäen Urheilupuistoon. Jo 22. kertaa järjestetyillä Kansainvälisillä Erämessuilla oli neljän päivän aikana lähes 40 000 kävijää: torstaina yli 5 300, perjantaina yli 9 600, lauantaina noin 15 000 ja sunnuntaina yli 8 500. Näytteilleasettajia oli useita satoja 370 eri osastolla.

SimWay Hunt ja Suomen Ampumaurheiluliitto, Suomen Metsästäjäliitto, Erätukku ja Sako järjestivät Erämessuilla huikean simulaattoriammuntakilpailun. Kisassa ammuttiin SimWay Hunt 2016 simulaattorilla kolmessa eri pisteessä neljän päivän ajan. Lajeina olivat karhuammunta, sporting-kiekkoammunta ja riistapolku. Ampumaurheiluliiton osastolla ammuttiin sporting.

Eetu Kallioinen oli tyytyväinen voittoonsa. ”Hieno juttu, kun voitin. Laitteen oman käytön lisäksi meinaan sijoittaa sen myös välillä Lopen Ampumaradalle, jolloin muutkin pääsevät sitä kokeilemaan. Saa nähdä miten sitä voi hyödyntää Skeet-valmennuksessa. Ja se siinä on hienoa, kun simulaattorilla voi harjoitella myös omalla aseella.” Käytyyn SIMWay Hunt-kilpailuun Eetu asennoitui ihan videopeliluontoisesti. ”Kaikki kolme osiota olivat haastavia. Piti olla koko ajan tarkkana.” Ampumaurheiluliiton osaston rataa hän piti vaativimpana.

Tulokset:

1. Eetu Kallioinen, Launonen 125 pistettä (SimWay Hunt tuote paketti, arvo 7000,-)
    Palkinto on SimWayHunt 2016 ohjelma + kamerat ja yksi asereplika, tietokone tai videotykki tai valkokangas ei kuulu palkintoon
  2. Ville Kankkunen, Riistavesi 123 pistettä (Lahjakortti SportHouse Rukalle, arvo 400,-)
  3. Kaj Ovaskainen, Hämeenlinna 120 pistettä (Lahjakortti Eräkontti myymälään. arvo 150,-)