Haulikkolajien EM-kilpailut avattiin tyylillä Lonatossa

Kuva: Risto Aarrekivi
Lisin. Kuva: Risto Aarrekivi
Kuva: Risto Aarrekivi

Sateisen viime viikon jälkeen sää näytti parastaan, kun haulikkolajien EM-kilpailut Lonatossa avattiin. Aurinkoa, vähäistä tuulta ja +30 varjossa olivat olosuhteet, kun Italian kymmenennet haulikkolajien EM-kilpailut alkoivat juhlallisesti.

Järjestelykomitean puheenjohtaja Ivan Carelle aloitti avajaiset kertomalla, että 42 maata ja 445 urheilijaa osallistuvat kilpailuihin.

“Pelkästään numerot riittävät kertomaan, kuinka merkittävästä tapahtumasta on kyse”, Carelle sanoi.

Lonaton kisaisännyys on kunnia-asia myös koko paikkakunnalle, vakuutti pormestari Roberto Tardani.

“Olemme ylpeitä isännöidessämme tätä tapahtumaa jälleen kerran. Mielenkiinto tätä Italialaisille paljon iloa antanutta olympialajia kohtaan on merkittävässä kasvussa.”

Myös suorituspaikat ovat viimeisen päälle.  Euroopan Ampumaurheiluliiton puheenjohtajalla Vladimir Lisinillä oli ilo julistaa tapahtuma avatuksi. Hän kiitti puheessaan järjestelykomiteaa, Italian ampumaurheiluliittoa, Lonato del Gardan kuntaa sekä kaikkia osallistujia.

“Monille urheilijoille näillä kilpailuilla on erityinen merkitys. Kilpailut tarjoavat viimeisen tilannekatsauksen ennen Rion olympialaisia. Toivotankin kaikille onnea kilpailuihin.”

Avajaiset päättyivät lentonäytökseen, jonka esitti We Fly Team.

EM-kilpailuiden finaaleja voi seurata ESC:n kotisivuilla joka päivä klo 16.00 (CET) alkaen.