Lappajärven Ampujien Roni Rannisto Ampumaurheilun 10-golfin kunkku
1.8.2016 klo 12:00

Ampumaurheilun perinteinen 10-golf pelattiin Loimijoki Golfin kentällä Ypäjällä. Mukana oli 31 nykyistä tai entistä ampumaurheilijaa sekä kymmenkunta liiton yhteistyötahoa. Kilpailun kunkku oli nuori lappajärveläinen Roni Rannisto.

Suomen mestariampuja Tero Hovila isännöi tämänvuotista ampumaurheilijoiden 10-golfia. Mukana kilpailemassa tässä toisessa Olympiakomitean tarkkuuslajissa oli yhteensä 31 kilpailijaa. Ampumaurheilijoiden lisäksi kilpailuun oli kutsuttu kymmenkunta liiton yhteistyötahoa. Ampumaurheilijoiden parissa nähtiin entisiä ja tulevia huippuampujia mm. Maarit Lepomäki, Paavo Palokangas, Juha Hirvi, Tero Hovila, Pekka Röppänen, Hannes Frigård, Timo Ahlgren ja monta muuta.

Pisteboheyna pelatun pääkilpailun voitti Lappajärven Ampujia edustanut nuori Roni Rannisto.

– Tämä oli ensimmäinen kerta kun pelaan täällä, itse asiassa olen pelannut vain kerran Vierumäellä ja sitten vain kotikentälläni, kertoi voitostaan yllättynyt Roni.

Ronin voittopisteet olivat 36. Toiseksi paukutteli pistoolimies Karri Turunen, joka voitti "pisin draivi-kilpailun" tuloksella 252m. NammoLapuan palkinnoilla palkittiin lähimmäs lippua kilpailun voittaja, joka oli tällä kertaa kisan isäntä Tero Hovila. 10-golfin pronssimitalisti oli Pekka Röppänen, joka puolestaan voitti scratch-kisan tuloksella 82.

10-golf on saanut jo mukavasti mukaan myös naisia. Tarkin nainen viime vuotiseen tapaan 30 pisteellä oli Eeva Kyrönlahti.

– Viikonloppuna ampumakioissa tuli pronssia ja hopeaa, joten ne olivat enteelliset ja ajattelin, että joskohan olisi mahdollista kirkastaa nuo tänään kultaiseksi ja niinhän siinä kävi, iloitsi Kyrönlahti.

Kyrönlahden jälkeen toiseksi kisasi kutsuvieraana pelannut OP:n Hanna Hartikainen. Hanna jäi Eevasta vain pisteen.

Miesten puolen kutsuvieraskisan voitti toissa vuotinen voittaja Eurosportin selostaja Jukka Pelkonen hienolla 40 pisteen tuloksella. Toiseksi tyylitteli Forssa Printin Raimo Rouvinen ennen Soneran Sakari Lääperiä, Lapuan Markku Kortesojaa, Kisakallion voimakaksikko Lauri Ikävalkoa ja Petri Tarkkasta sekä SAKOn Claes Börksteniä.

Kaikki tulokset http://www.loimijokigolf.fi/kentta/kilpailut/

Ensi vuonna 10-golfia isännöi 300m  kiväärin valmentaja Tapio Kajan ja pelipaikkana Tarina Golf  Kuopio/Siilinjärvi akselilla.