Vielä ehdit ilmoittautua syksyllä alkavaan I tason valmentajakoulutukseen
9.8.2016 klo 12:00

Tarkkuuslajit (ammunta, curling, jousiammunta ja keilailu) jatkavat yhteistyötään valmentajakoulutuksessa ja järjestävät kolmannen yhteisen 1-tason valmentajakoulutuksen syksyllä 2016.

Tarkkuuslajit (ammunta, curling, jousiammunta ja keilailu) jatkavat yhteistyötään valmentajakoulutuksessa ja järjestävät yhteisen 1-tason valmentajakoulutuksen myös syksyllä 2016.

Koulutus sisältää yhteensä kolme lähijaksoa (pe-su), joista kaksi on yleisjaksoa ja kolmas toteutetaan lajikohtaisesti erillisenä. Koulutus sisältää lähijaksojen lisäksi oppimistehtävän.

Koulutuksessa painotetaan tiedon soveltamista käytännön valmennustyöhön. Koulutuksen aikana harjoitellaan valmentajan taitoja yhdessä muiden kurssilaisten kanssa.

1. Lähijakso Urheilijan harjoittelun perusteet (19t)
16.–18.9.2016, Kuortane

• Psyykkinen valmennus
• Oppiminen ja opettaminen
• Lasten ja nuorten kehitys sekä harjoittelu
• Fyysinen harjoittelu
• Harjoittelun suunnittelu

2. Lähijakso Valmentaminen ja oppiminen 21.–23.10.2016, Kisakallio
• Valmentajan ominaisuudet
• Valmentaminen
• Opettaminen ja oppiminen
• Biomekaniikka pähkinänkuoressa
• Taitojen opettaminen

3. Lähijakso Lajitaitojen oppimisen perusteet (lajikohtaisesti)
 • Ammunta, 4.–6.11.2016, kivääri ja pistooli, Kisakallion Urheiluopisto
                     21.-23.4.2017 haulikko, Orimattila

Koulutuksen hinta
Koulutuksen hinta on 240 euroa/jakso sisältäen koulutuksen ja majoituksen täysihoidolla (2 hh). Koulutuksen lisäksi kokonaisuuteen kuuluu oppimateriaalina "Lasten ja nuorten hyvä harjoittelu"-kirja, jonka hinta on 32 euroa (+postikulut). Kurssimaksu ja kirjan hinta maksetaan lajiliittoon.

Ilmoittautumiset
Mukaan mahtuu kaikista tarkkuuslajeista enintään 15 valmentajaa/tarkkuuslaji ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Ampujien ilmoittautumiset 15.8.2016 mennessä:

Timo Rautio
Suomen Ampumaurheiluliitto