Joni Stenström kohensi ennätystään neljällä pisteellä
14.9.2016 klo 12:00

Joni Stenström paransi 50m pienoiskiväärin asentokilpailun ennätystään hienosti neljällä pisteellä, kun opiskelijoiden ampumaurheilun MM-kilpailut alkoivat keskiviikkona Puolan Bydgoszczissa.

Opiskelijoiden ampumaurheilun MM-kilpailut alkoivat keskiviikkona Puolan Bydgoszczissa. Kisoihin osallistuu noin 300 urheiluampujaa 30:sta maasta. Mukana on kahdeksan suomalaista urheiluampujaa. Heistä kolme kilpailee kiväärilajeissa ja yksi pistoolilajeissa sekä neljä skeetissä.

Avauspäivänä miehillä oli 50m pienoiskiväärin 3×40 ls karsintakilpailu, jossa oli mukana Joni Stenström. Hän paukutti asentokilpailun karsinnassa kolmanneksi parhaan tuloksen 1170 pistettä (polvi 388, makuu 398, pysty 384). Stenström kohensi ennätystään neljällä pisteellä ja selvitti tiensä torstain peruskilpailuun. Hän edustaa Raseborgs Skyttar -seuraa ja opiskelee Åbo Akademissa.

Naisten 50m pienoiskiväärin 3×20 ls karsintakilpailussa Pauliina Frilander teki tuloksen 571, jolla hän pääsi Stenströmin tavoin torstain peruskilpailuun. Pieksämäen Seudun Ampujien urheilija tähtäsi polvelta 185, makuulta 198 ja pystystä 188 pistettä. Frilander opiskelee Tampereen yliopistossa.

Kansainvälisen opiskelijaurheiluliiton (FISU) alaisia opiskelijoiden MM-kilpailuja järjestetään joka toinen vuosi lajeissa, jotka eivät kuulu universiadien vakituiseen lajiohjelmaan. Tänä vuonna opiskelijoiden maailmanmestaruuksista kamppaillaan 34 lajissa.

Osallistumisoikeus opiskelijoiden MM-kisoihin on 17-28-vuotiailla korkeakouluopiskelijoilla. Suomalaisurheilijoiden osallistumisesta opiskelijoiden MM-kisoihin vastaa Olympiakomitea yhdessä asianomaisen lajiliiton kanssa.

Kaikki tulokset löydät täältä.