SAL:n hallituksen jäsenten haku
22.9.2016 klo 12:00

SAL:n Liittovaltuusto on nimennyt 2015 kevätkokouksessaan Ehdollepanotoimikunnan, jonka toimikausi on kolme (3) vuotta. Ehdollepanotoimikunnan tehtävänä on valmistella ja esitellä sääntöjen mukaisesti henkilövalinnat (hallituksen jäsenet, liiton puheenjohtaja) liittovaltuustolle ja SAL:n kokoukselle. Molemmat kokoukset pidetään 3.12.2016. Liittovaltuusto valitsee erovuoroisten hallituksen jäsenten tilalle 3 jäsentä ja toisen varapuheenjohtajan. SAL:n kokous valitsee liitolle puheenjohtajan. Erovuorossa ovat Pia Nybäck, Timo Laurila, Veikka Gustafsson, Vesa Saviahde ja Curt Sjöblom.

Ehdokkailta odotetaan seuraavia ominaisuuksia:

•

• Toimia urheiluammunnan lähettiläänä ja edesauttaa omilla yrityselämän ja/tai julkisen sektorin yhteyksillä suomalaisen urheiluammunnan etuja
      • Tuoda lisäarvoa, haastaa ja sparrata operatiivista johtoa oman substanssiosaamisen, esimerkiksi juridiikan, yrityselämän, viestinnän, opetuksen tai valmennuksen saralla.
      • Valmiutta toteuttaa aktiivisesti, innostuneesti ja sitoutuneesti Ampumaurheiluliiton suunnitelmia yhteistyössä muun hallituksen jäsenten ja operatiivisen johdon kanssa
      • Visionääristä, ratkaisukeskeistä ja rakentavaa toimintaotetta
      • Ymmärrystä ja intohimoa kehittää laaja-alaisesti, kokonaisvaltaisesti urheiluammuntaa ja sen seuratoimintaa
      • Kykyä ymmärtää seuratoimintaa ja eri ikä- ja harrastusryhmien ajattelutapoja ja motiiveja harrastaa urheiluammuntaa
      • Taloudellisten lainalaisuuksien hyvää hallintaa
      • Kykyä viestiä vakuuttavasti ja käyttää vaikuttamista taitavasti liiton tavoitteiden hyödyksi.

Lisäksi Suomen Ampumaurheiluliiton säännöissä mainitaan, että liitto edistää sukupuolista tasa-arvoa.

Pystyäkseen tekemään ehdotuksensa kokouksille ehdollepanotoimikunta sekä ottaa vastaan jäseniltä sekä etsii itsenäisesti ehdokkaita.

Ehdollepano toimikuntaan kuuluvat seuraavat henkilöt: Asko Terkola (toimikunnan puheenjohtaja) (asko.terkola@gmail.com), Jaana Parviainen (jaana.parviainen@savonlinna.fi), Mikael Friman( mikael.friman@brooksgroup.fi ) ja Matti Korhonen (matti.korhonen@ppf.inet.fi)

Esitykset ehdokkaiksi lyhyine perusteluineen ja mahdollisine ansioluetteloinen tulee lähettää sähköpostilla joko toimikunnan puheenjohtaja Asko Terkolalle asko.terkola@gmail.com tai vaihtoehtoisesti kaikille toimikunnan jäsenille ma 17.10.2016 mennessä. Ehdollepanotoimikunnan esitykset julkistetaan sääntöjen mukaisesti (liittovaltuusto 2 viikkoa ja SAL:n kokous 3 viikkoa ennen kokousta).

Ehdollepanotoimikunta