Juha Rutonen 14:s Lapua Eurooppa cupin finaalin päätöslajissa
30.9.2016 klo 12:00

Juha Rutonen on päättänyt 300m kiväärilajien Lapua Eurooppa cupin finaalin 14. sijaan. Päätöslaji oli vapaakiväärin makuukisa.

Kroatian Zagrebissa päättyi 300m kiväärilajien Lapua Eurooppa cupin finaalitapahtuma. Sen ainoa Suomen edustaja oli Juha Rutonen, joka kilpaili tänään vapaakiväärin makuukisassa (60 ls).

Norjan Harald Stenvaag – alias Harald Hirmuinen – tuli, otti ja voitti kisan vakaalla kokemuksellaan. Hän laukoi lopputuloksen 597. Stenvaag, 63, totesi kisan jälkeen, että ”emme ole vanhoja, olemme urheiluampujia”.

Haminan Ampumaseuraa edustava ja Sodankylässä asuva Rutonen saavutti kisassa varsin kohtuulliset pisteet (591), jotka oikeuttivat 14. sijaan. Hänen sarjansa olivat 98+98+99+99+99+98.

Rutosen kommentti välittömästi suorituksensa jälkeen oli, että ”ei ollut hullumpi päivä”.

– Juhan ammunta kulki koko kisan ajan hyvin, mutta se kuuluisa viimeinen varmuus vielä puuttui. Uskoisin, että hän sen ammunnassa tarpeellisen fiiliksen vielä löytää tälle loppukaudelle. Joka tapauksessa ammunta oli teknisesti ok. Muutama ysi tuli korkeussuunnassa, Ampumaurheiluliiton 300m kiväärilajien valmentaja Tapio Kajan sanoi.

Rutonen jatkaa kisasuorituksiaan tulevalla viikolla Sveitsin Thunissa.

300m kiväärin Lapua Eurooppa cupin finaali
28.-30.9. Zagreb, Kroatia

Tuloksia pe 30.9.

Miehet 300m kivääri 60 ls makuu: 1) Harald Stenvaag Norja 597/30x, 2) Peter Sidi Unkari 597/25x, 3) Rajmond Debevec Slovenia 596, … 14) Juha Rutonen Suomi 591.

Kaikki tulokset löydät täältä.