Uudistunut Olympiakomitea on aloittanut toimintansa
11.1.2017 klo 12:19

Suomen Olympiakomitea ja Valo yhdistivät toimintansa tämän vuoden alussa. Uuden järjestön nimi on jatkossa Suomen Olympiakomitea. Järjestön tehtävänä on luoda liikunnasta ja urheilusta elinvoimaa Suomeen.

– Tavoitteenamme on, että suomalaiset liikkuvat enemmän ja että suomalainen huippu-urheilu menestyy. Sitoudumme reiluun peliin, johon kuuluvat läpinäkyvyys, taloudellisuus, yhdenvertaisuus ja eettisesti kestävä urheilu, Olympiakomitean pääsihteeri Teemu Japisson sanoo järjestön tiedotteessa.

Uudistuneen Olympiakomitean hallitus päätti eilisessä kokouksessaan käynnistää yt-menettelyn toimintojen organisoimiseksi uudelleen.

– Tavoitteemme on muuttaa organisaation rakennetta ja henkilöstön toimenkuvia sellaisiksi, että ne palvelevat parhaalla mahdollisella tavalla strategisia tavoitteitamme. Pyrimme luomaan mahdollisimman tehokkaan organisaation suomalaisen liikunnan ja urheilun edistämiseksi, Japisson sanoo.

Organisaation uudistaminen saatetaan loppuun tulevan kevään aikana.

– Haluamme olla edelläkävijöitä tilanteessa, jossa on syytä tarkastella suomalaisen urheilun rakenteita kokonaisuudessaan. Nyt on hyvä aika tehdä merkittäviä rakenteellisia ratkaisuja, jotka läpileikkaavat koko suomalaisen urheilun ja samalla mahdollistavat menestyksekkään tulevaisuuden rakentamisen.