Maavoimien tuki maanpuolustusjärjestöille vuosina 2018-2019
6.2.2017 klo 15:01

SAL on MPK:n jäsen. Jäsenyys mahdollistaa mahdolliset tukihakemukset myös liitollemme. Tukimuotoja voivat olla esimerkiksi radan ja muiden olosuhteiden käyttö SM-kilpailuissa juhlakilpailuiksi 2019 aikana. Puolustusvoimat on pyytänyt MPK:ta kokoamaan eri järjestöjen tukitarve-esityksiä vuosille 2018 ja 2019. Ohessa lähetetään tiedoksi ja toimenpiteitä varten tähän liittyvä MPK:n pyyntö.

Otteita liitetiedostona olevasta asiakirjasta: ”Viiteasiakirjalla on Maanpuolustuskoulutusyhdistystä (MPK) pyydetty kokoamaan kaikkien maanpuolustusjärjestöjen valtakunnalliset ja puolustusvoimallista merkitystä omaavat tukitarpeet vuosille 2018 -2019.

Tähän liittyen pyydetään MPK:n jäsenjärjestöjä listaamaan valtakunnalliset tukitarpeet liitetiedostoina oleviin exel-taulukkoihin (niihin on esimerkiksi laitettu osa MPK:n kursseista).”

Pyydämme nyt jäsenseuroiltamme esityksiä mahdollisista tarpeista. Esitykset pyydetään lähettämään SAL:lle 20.2. mennessä osoitteeseen risto.aarrekivi@ampumaurheiluliitto.fi.

SAL lähettää tiedot eteenpäin MPK:lle 28.2. mennessä.

Tällä varmistetaan se, että maanpuolustusjärjestöjen tukitarpeet tulevat ajoissa käsittelyyn Puolustusvoimien toiminnan ja resurssien suunnitteluprosessissa, mikä edesauttaa ehkä myönteisten tukipäätöksien tekoa. Tässä yhteydessä korostetaan, että nyt kootaan valtakunnallisia tukitarpeita. Alueelliset tukitarpeet kootaan aluetoimistoissa ja käsitellään joukko-osastojen johtamissa suunnittelukokouksissa.

2017 MPK pyyntö Maavoimien vuosien 2018-2019 tuki maanpuolustusjärjestöille 3 2 2017
2017 MAAVE pyyntö Liite 1 Maanpuolustusjärjestöjen tukitarpeet vuonna 2018
2017 MAAVE pyyntö Liite 2 Maanpuolustusjärjestöjen tukitarpeet vuonna 2019