Elli Räsänen voitti Eskilstunassa, T-P Heikkilä toinen
19.2.2017 klo 09:50
Lassi Palo

Suomalaiset liikkuvan maalin ampujat kilpailevat viikonvaihteessa Ruotsin Eskilstunassa. He hakevat kansainvälistä kisatuntumaa maaliskuun alussa järjestettäviin ilma-aseiden EM-kisoihin.

Eskilstuna GP:ssä ammuttiin lauantaina 10m normaalijuoksut. Miesten sarjassa Kymppi 64:n Tomi-Pekka Heikkilä hävisi kultamitaliottelun isäntämaan kokeneelle Emil Martinssonille 5-7. Peruskilpailussa Heikkilä tähtäsi 579 pistettä. Martinsson oli myös peruskisan ykkönen 585 pisteellään.

Kuopion Metsästys- ja Ampumaseuran Elli Räsänen oli naisten kisan ykkönen voitettuaan kultamitaliottelussa Norjan Anneline Tangenin 7-5. Räsäsen peruskisan tulos oli 344.

– Päivän teemana oli ”vaikeuksien kautta”. Tompan (Heikkilä) ase rikkoontui hitaiden jälkeen, mutta saimme norjalaisilta vähän osia ja ”koutsi sai tunnissa sepitettyä taas läjään. Medal matchissä sekä Kristerillä (Holmberg) että Tompalla (Heikkilä) oli saumat Martinssonia vastaan, mutta ei riittänyt, valmentaja Ville Häyrinen kertoi.

Ilma-aseiden EM-kilpailut ovat Slovenian Mariborissa 6.-12. maaliskuuta.

Eskilstuna GP:n tulokset oheisessa liitteessä: gp_10m_eskilstuna_2017_reg