Timo Laitinen jatkaa MC-skeetissä 6. sijalta
1.3.2017 klo 13:58

Timo Laitinen on tuloksellaan 73 hienosti kuudennella sijalla, kun miesten skeetin ensimmäinen kilpailupäivä ammuttiin keskiviikkona Intian Delhissä. Siellä on käynnissä Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) vuoden ensimmäinen maailmancup. Tommi Takanen on sijalla 34 (tulos 69), ja Oskari Kössi jatkaa kisaa 39. sijalta (67).

Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) vuoden ensimmäinen maailmancup jatkui keskiviikkona Intian Delhissä. Miesten skeetissä ammuttiin ensimmäisen kilpailupäivän 75/125 kiekkoa. Suomalaisista mukana ovat Sibbo Skyttegillen Oskari Kössi ja Timo Laitinen sekä Tommi Takanen (Lahden Ampumaseura).

Kilpailun kärjessä on kaikki kiekot ainoana rikkonut Australian Paul Adams. Suomalaisista parhaan tuloksen teki Laitinen, jonka tulos 73 (24+25+24) oikeuttaa kuudenteen sijaan. Italian Gabriele Rossetti ja Yhdistyneiden Arabiemiraattien Saif bin Futtais rikkoivat 74 kiekkoa, ja Laitisen kanssa saman tuloksen tekivät Argentiina Federico Gil ja Italian Riccardo Filippelli.

Takanen on 34. sijalla, ja Kössi lähtee toiseen kilpailupäivään 39. sijalta. Takasen tulos oli 69 (24+22+23) ja Kössin 67 (21+23+23).

Torstaina ammutaan viimeiset 50/125 kiekkoa ja finaali, johon pääsee peruskilpailun kuusi parasta. Cup päättyy perjantaina, jolloin on skeetin sekakilpailu. Suomella ei ole siinä joukkuetta.

ISSF:n seuraava maailmancup on 17.-27. maaliskuuta Meksikon Acapulcossa. Siellä kilpaillaan haulikkolajeissa. EM-kilpailut ovat Azerbaidzhanin Bakussa heinä-elokuussa, ja MM-mitalit jaetaan syyskuussa Moskovassa.

ISSF:n maailmancup (kivääri, pistooli, haulikko)
22.2.-4.3. Delhi, Intia

Tilanteita ke 1.3.

Miesten skeet 1. kilpailupäivän 75/125 kiekkoa, tilanne: 1) Paul Adams Australia 75, 2) Gabriele Rossetti Italia 74, 3) Saif bin Futtais Yhdistyneet Arabiemiraatit 74, 4) Federico Gil Argentiina 73, 5) Riccardo Filippelli Italia 73, 6) Timo Laitinen Suomi 73, … 34) Tommi Takanen 69, … 39) Oskari Kössi 67.

Kaikki tulokset löydät täältä.