Vuosien 2020 ja 2021 EM-kilpailuja haettavissa
3.3.2017 klo 08:31

Euroopan ampumaurheiluliiton (ESC) yleiskokous pidetään 21.-22. heinäkuuta Bakussa. Siellä päätetään useista EM-kilpailuista.

Päätettävät EM-kilpailut ovat: ilma-aseiden (10m) EM-kilpailut 2020, haulikon EM-kilpailut 2020, junioreiden luotilajien EM-kilpailut (25m/50m/liikkuva maali) 2020, ilma-aseiden (10m) EM-kilpailut 2021 ja kaikkien ISSF-ruutilajien lajien EM-kilpailut (25m/50m/300m/liikkuva maali/haulikko) 2021.

Kilpailut myönnetään jollekin maalle/kansalliselle liitolle. SAL:n hallitus käsittelee hakuasiaa 15.3. ja 4.4. pidettävissä kokouksissaan.

SAL tiedustelee seurojen kiinnostusta kisajärjestelyihin pystyäkseen päättämään mahdollisesta hausta. Mikäli seuranne/seurayhtymänne on kiinnostunut kilpailujen järjestämisestä, pyydämme täyttämään http://esc-shooting.org/documents/official/. linkistä löytyvän hakukaavakkeen ja lähettämään sen mahdollisimman nopeasti toiminnanjohtajalle, kuitenkin 14.3. mennessä (risto.aarrekivi@ampumaurheiluliitto.fi)

Hallitus keskustelee alustavasti hausta kokouksessaan 15.3. EM-kilpailut ovat isot kilpailut, ja niitä ei todennäköisesti mikään seura yksin pysty järjestämään. Kilpailuihin tarvitaan paljon vapaaehtoisia toimijoita, kansainvälisen tason tuomareita jne., ja siksi suositellaan seurojen välistä ja lajijaostojen välistä yhteistyötä.

Hakukaavakkeen lisäksi hakijan tulee liittää power point/video/animaatio tms-esitys kilpailujen järjestämisolosuhteista: ratakuvaukset, hotellit/majoitusmahdollisuudet ja huonetasot ja määrät sekä mahdolliset hinnat, kulkuyhteyksineen jne. Kaikki materiaalit tulee olla liitossa (toiminnanjohtajalla) viimeistään 27. maaliskuuta mennessä.

Lentokenttäkuljetukset (jos matkaa yli 50 km) voidaan laskuttaa mailta, mutta päivittäiset kuljetukset hotellilta radalle ja takaisin tulee järjestäjän hoitaa korvauksetta.

Osallistumismaksu per osallistuja/kilpailu on 170 euroa, josta ESC perii 35 euroa/hlö. Lisää tietoa EM-kisajärjestelyistä ja ESC:n hakuehdoista löytyy http://esc-shooting.org/about/statutes/ sivulta 31 lähtien

EM-kilpailuissa noudatetaan ISSF:n sääntöjä ja kisajärjestelyistä löytyy sieltäkin tietoa http://www.issf-sports.org/documents/rules/2017/ISSFRuleBook2017-1stPrint-ENG.pdf sivulta 32 eteenpäin.

Liittohallitus päättää hakuasiasta lopullisesti 4. huhtikuuta kokouksessaan. Liiton tulee lähettää mahdolliset hakemukset ESC:lle 21.4. mennessä. ESC:lle lähetettävässä haussa voi olla toki vielä järjestämispaikkakuntana kaksi paikkakuntaa, mutta vakuuttaakseen järjestämiskiinnostusta- ja halukkuutta liittohallitukselle, tulee seuran materiaalin olla jo alkuvaiheessa mahdollisimman täydellinen.  Esittelymateriaalia voidaan vielä täydentää hakuajan jälkeenkin.

Mikäli liittohallitus päättää hakea kilpailuja, neuvottelee se mahdollisen/mahdollisten järjestäjäehdokkaiden kanssa sopimuksen järjestämisestä, ehdoista ja vastuista vielä ennen ESC:n yleiskokousta. Kilpailuihin muodostetaan, mikäli jokin kisa saadaan, järjestelytoimikunta, jossa on mukana liiton edustus.