Slovenian pääministeri avasi ilma-aseiden EM-kisat
7.3.2017 klo 22:19

Slovenian pääministeri Miro Cerar (vas.) ja ESC:n puheenjohtaja Vladimir Lisin EM-kisojen avajaisissa. (Kuvat: Lassi Palo)

Slovenian pääministeri Miro Cerar avasi ilma-aseiden EM-kilpailut tiistaina Mariborissa. Tyylikkäisiin avajaisiin toi tervehdyksensä myös Euroopan ampumaurheiluliiton (ESC) puheenjohtaja Vladimir Lisin.

Hyvä, Suomi!

Ilma-aseiden EM-kilpailut järjestetään tällä viikolla Slovenian Mariborissa. Avajaiset olivat tiistaina, ja ensimmäinen kilpailupäivä on huomenna eli keskiviikkona. Viimeiset mitalit jaetaan lauantaina.

Mariborin EM-kisoihin osallistuu 578 urheiluampujaa 46 maasta. Slovenia isännöi ampumaurheilun EM-kilpailuja nyt kolmannen kerran. Edelliset kerrat olivat 2006 ja 2015.

EM-kilpailut avasi Slovenian pääministeri Miro Cerar, joka on toiminut tehtävässään vuodesta 2014 lähtien.

– Tervetuloa slovenialaisen urheilun pääkaupunkiin, Cerar toivotti urheilijoille, valmentajille ja toimitsijoille.

Euroopan ampumaurheiluliiton (ESC) puheenjohtaja, venäläinen Vladimir Lisin puhui tapojensa mukaisesti lyhyesti. Hän toivotti kaikki osanottajat lämpimästi tervetulleiksi kisoihin.

Ilma-aseiden EM-kilpailut
6.-12.3. Maribor, Slovenia

Suomen joukkue

Ilmakivääri
Miehet: Juho Kurki (Kankaanpään Ampumaurheilijat)
Pojat: Cristian Friman (Esbo Skytteförening), Matias Kiuru (Poliisien Ampumaseura), Sebastian Långström (Kyrkslätt Skytteförening)
Tytöt: Jenna Kuisma (Kyrkslätt Skytteförening), Marianne Palo (Isonkyrön Metsästys- ja Ampumaseura), Henna Viljanen (Kyrkslätt Skytteförening)

Liikkuva maali
Miehet: Tomi-Pekka Heikkilä (Kymppi 64), Krister Holmberg (Raseborgs Skyttar), Heikki Lähdekorpi (Satakunnan Ampujat)
Tytöt: Elli Räsänen (Kuopion Metsästys- ja Ampumaseura)

Ohjelma ke 8.3. (ajat Suomen aikaa)

Ke 8.3.
10.00-10.50 Ilmapistooli/tytöt
11.45-13.00 Ilmakivääri/pojat
12.00 Finaali: Ilmapistooli/tytöt
12.00-14.15 Liikkuva maali/pojat, normaalijuoksujen 30 ls hitaat juoksut
12.00-14.15 Liikkuva maali/tytöt, normaalijuoksujen 20 ls hitaat juoksut
14.15 Finaali: Ilmakivääri/pojat
14.45-16.45 Liikkuva maali/pojat, normaalijuoksujen 30 ls nopeat juoksut
14.45-16.45 Liikkuva maali/tytöt, normaalijuoksujen 20 ls nopeat juoksut
16.30-18.15 Ilmakivääri/joukkuekilpailu (pojat)
16.30-18.15 Ilmapistooli/joukkuekilpailu (tytöt)
17.30 Liikkuva maali/pojat, mitaliottelut
18.30 Liikkuva maali/tytöt, mitaliottelut
19.00 Finaali: Ilmakivääri/joukkuekilpailu (pojat)
20.00 Finaali: Ilmapistooli/joukkuekilpailu (tytöt)

Lisää kuvia Ampumaurheiluliiton Facebookissa.
Aiheesta lisää Euroopan ampumaurheiluliiton (ESC) sivuilla.