Urheiluampuja 2/2017 on ilmestynyt
11.5.2017 klo 10:30

Ampumaurheiluliiton julkaisema Urheiluampuja-lehti (2/2017) on ilmestynyt.

48-sivuisen lehden pääjuttu on siitä, miten syntymäkuukausi vaikuttaa ampumaurheilussa. Lehdessä esitellään naisten ilmakiväärin Suomen mestari Emmi Hyrkäs Simpeleen Hahlosta ja miesten ilmapistoolin SM-kultamitalisti Jussi Saari Tampereen Urheiluampujista.

Urheilija arjessa -sarjassa on vuorossa skeet-ampuja Timo Laitinen, joka sijoittui Intian maailmancupissa neljänneksi. Keski-Uusimaan Ampumaseuran Kimmo Loponen vastaa Noin 20 kysymykseen, ja kokemuksiinsa Tanhuvaaran yläkouluakatemiasta vastaavat Luukas Koota (Espoo), Markus Suortti (Hamina) ja Linnea Uutela (Lahti). Lehdessä ovat myös raportit lasten ja nuorten Kultahippufinaaleista sekä IWA-messuilta, joka on Euroopan suurin asenäyttely.

Lehdessä kerrotaan myös Ampumaurheiluliiton 100-vuotisjuhlavuoden suunnitelmista. Liitto täyttää sata vuotta 2019. STT:n urheilutoimituksen esimies Kaija Yliniemi kertoo näkemyksiään ampumaurheilusta Finaali-palstalla.

Urheiluampujan sähköinen versio: http://epaper.fi/read/3618/BQbd4tuV